Ruszył nowy portal farmaceutyczny

W czwartek uruchomiono farmaceutyczno-medyczny portal należący do Prospera. Serwis jest skierowany nie tylko do specjalistów z branży, ale też do pacjentów.

Spółka Pfm.pl została zarejestrowana zaledwie na początku tego miesiąca. Większość udziałów (73 procent) ma notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych hurtownia farmaceutyczna Prosper. Nie ma ona żadnego partnera finansowego lub z branży IT, co wyróżnia przedsięwzięcie wśród innych polskich serwisów o podobnej tematyce.

Portal Pfm.pl jest głównym elementem strategii internetowej Prospera. Inwestycje w e-biznes mają wynieść 7 mln złotych, nie podano jednak, jaka część tej kwoty została przeznaczona na świeżo uruchomiony serwis.

W chwili obecnej funkcjonuje jedynie dział informacyjny serwisu. Można w nim znaleźć informacje ze świata medycyny, które najczęściej mają charakter naukowych ciekawostek lub porad medycznych. Źródłem wiadomości jest przede wszystkim Polska Agencja Prasowa. Działa też katalog leków, zawiera jednak tylko informacje o producencie oraz cenę produktów. W przyszłym roku ma ruszyć platforma do handlu elektronicznego typu business-to-busines. Oprócz stworzenia platformy transakcji internetowych, Prosper zamierza wydawać pismo dla branży farmaceutycznej.

Specjalistyczny serwis o tematyce medycznej nie jest nowością na polskim rynku. Istnieje już kilka takich witryn (np. Pharmanet.pl czy Mediclub.pl – są one jednak przeznaczone tylko dla specjalistów). Podobne przedsięwzięcia zapowiadają także m.in. ComputerLand razem z Polską Grupą Farmaceutyczną (wysokość planowanej inwestycji to 23 mln zł) oraz PricewaterhouseCoopers razem z SAP i Orfe (przewidziane koszty to 5 mln dolarów).