Microsoft: wynajem zamiast sprzedaży?

Korporacja z Redmond wprowadza nowe sposoby dystrybucji swoich produktów.

Ostatni z nich to projekt zaoferowania programów z pakietu Office w sieci kawiarni internetowych easyEverything. Użytkownicy będą wnosili opłatę na poziomie 2 dolarów za możliwość korzystania z oprogramowania w trakcie sesji internetowej. Usługa jest skierowana przede wszystkim dla turystów i pracowników w delegacjach.

W chwili obecnej ma stanowić raczej dodatkowy kanał dystrybucyjny niż zastąpić tradycyjną sprzedaż oprogramowania. W przyszłości jednak może zdominować sposoby dystrybucji oprogramowania. Tego rodzaju trendy można już zauważyć. Z tego powodu Microsoft oferuje też klasyczne usługi ASP, zgodnie z tendencją do sprzedaży raczej usług serwisowych niż gotowych produktów na rynku software’owym.

Sieć kawiarni easyEverything świetnie nadaje się na miejsce upowszechniania produktów Microsoftu. Popularny lokal w Londynie ma 5 tysięcy odwiedzających dziennie, natomiast wszystkie europejskie kawiarnie miały 1,25 miliona gości w zeszłym miesiącu. Programy Microsftu zostaną udostępnione jednak w pierwszej kolejności w niedawno otwartej kawiarni w Nowym Jorku. Ten gigantyczny „przybytek” Internetu jest wyposażony w 800 terminali.