Kto i ile wydał na wirtualną reklamę w sierpniu.

Forrester Research, firma zajmująca się analizą i badaniem Internetu, opublikowała wyniki dotyczące wydatków na reklamę w Internecie w sierpniu.

Najwięcej pieniędzy na internetową reklamę przeznaczył Lycos Europe, który na promocję portalu wydał 158 tys. dolarów.

Na drugim miejscu, z sumą 154,16 tys. dolarów uplasował się Spray, a na trzecim dostawca usług internetowych Liberty Surf, z sumą 140 tys. dolarów.

Łącznie Francuzi – dane dotyczą francuskiego rynku reklamy wirtualnej – wydali w sierpniu 5,38 mln franków.

Badania zostały przeprowadzone na grupie 15 tysięcy reklamodawców Internetowych w Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Francji. Tego typu badanie po raz pierwszy Forrester przeprowadził we Francji, której rynek wirtualnej reklamy jest stosunkowo młody. Według raportu Forrestera pod względem rozdrobnienia Francuzom bliżej jest do rynku brytyjskiego niż niemieckiego.

Francuski i brytyjski rynek reklamy jest bardzo zróżnicowany, natomiast niemiecki został całkowicie zdominowany przez Bertelsmanna. Niemiecka grupa medialna Bertelsmann wydała na Internetowe reklamy dwa razy więcej pieniędzy (550 tys. dolarów) niż następna w kolejności firma Verlansgruppe MilchstraBe (265,15 tys. dolarów). Następnym w kolejności jest Dresdner Bank z sumą 159,09 tys. dolarów.

W Zjednoczonym Królestwie najwięcej pieniędzy – aż 232, 06 tys. dolarów– w sierpniu na reklamę przeznaczyła grupa Virgin, którą dogania Royal Bank of Scotland Group z sumą 207, 25 tys. dolarów oraz United News & Media z 202, 87 tys. funtów.

W sierpniu na reklamę w Internecie Brytyjczycy wydali 10, 65 mln dolarów, a Niemcy –7,6 mln dolarów.