Europejskie "tak” dla AOL i Time Warner

Komisja Europejska warunkowo zaaprobowała fuzję America Online z Time Warner.

Największy na świecie mariaż internetowo- medialny kosztować będzie AOL 129 mld dolarów. Pod warunkiem, że zgodzą się na niego amerykańskie władze antymonopolowe.

Nie obyło się bez dodatkowych warunków postawionych przez Komisję. AOL i Warner musiały zagwarantować, że nie będą nieuczciwymi metodami wypierać konkurentów z rynków europejskich. Poza tym największy amerykański dostawca usług internetowych AOL musi zerwać swoje strukturalne powiązania z niemieckim gigantem medialnym Bertelsmannem, z którym tworzy joint ventures w Europie.

Time Warner został zmuszony do zrezygnowania z planowanego joint venture z brytyjską EMI Group.

Jeżeli fuzja gigantów dojdzie do skutku nowo utworzona firma AOL Time Warner

obejmie: Time, CNN, Warner Bros., People, HBO, Sports Illustrated

Cartoon Network, Warner Music Group, Fortune, Entertainment

Weekly, Looney Tunes, AOL, Netscape, ICQ instant messaging

Digital City, AOL Moviefone.

Akcjonariusze AOL staną się właścicielami 55 procent AOL Time Warner. Pozostałe 45 procent zostanie rozdzielone pomiędzy akcjonariuszy Time Warner . Ze wstępnych szacunków przedstawicieli obu firm wynika, że roczne wpływy AOL Time Warner wyniosą ponad 30 miliardów dolarów.

Obecnie Time Warner zatrudnia o 70 tys. pracowników, America Online – jedynie 12.100 osób.