Europejskie "tak” dla AOL i Time Warner

Komisja Europejska warunkowo zaaprobowała fuzję America Online z Time Warner.

Największy na świecie mariaż internetowo- medialny kosztować będzie AOL 129 mld dolarów. Pod warunkiem, że zgodzą się na niego amerykańskie władze antymonopolowe.

Nie obyło się bez dodatkowych warunków postawionych przez Komisję. AOL i Warner musiały zagwarantować, że nie będą nieuczciwymi metodami wypierać konkurentów z rynków europejskich. Poza tym największy amerykański dostawca usług internetowych AOL musi zerwać swoje strukturalne powiązania z niemieckim gigantem medialnym Bertelsmannem, z którym tworzy joint ventures w Europie.

Time Warner został zmuszony do zrezygnowania z planowanego joint venture z brytyjską EMI Group.

Jeżeli fuzja gigantów dojdzie do skutku nowo utworzona firma AOL Time Warner

obejmie: Time, CNN, Warner Bros., People, HBO, Sports Illustrated

Cartoon Network, Warner Music Group, Fortune, Entertainment

Weekly
, Looney Tunes, AOL, Netscape, ICQ instant messaging

Digital City, AOL Moviefone.

Akcjonariusze AOL staną się właścicielami 55 procent AOL Time Warner. Pozostałe 45 procent zostanie rozdzielone pomiędzy akcjonariuszy Time Warner . Ze wstępnych szacunków przedstawicieli obu firm wynika, że roczne wpływy AOL Time Warner wyniosą ponad 30 miliardów dolarów.

Obecnie Time Warner zatrudnia o 70 tys. pracowników, America Online – jedynie 12.100 osób.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.