Spółka WalMart, AOL i ShopSmart

Amerykańska firma WalMart, właściciel największej na świecie sieci handlowej, podpisała z AOL Europe i ShopSmart.com umowę, na mocy której za pośrednictwem Internetu będzie reklamowała swoje towary na europejskim rynku.

WalMart połączy swoją internetową stronę British Valuemad z konkurencyjnym ShopSmart.com, po czym sprzeda AOL-owi 8,5 procent udziałów w nowopowstałej spółce.

Witryna ta jest szalenie popularna wśród osób robiących zakupy w Sieci, ponieważ za jej pośrednictwem można wyszukać najtańsze towary w sklepach on-line.

Natomiast AOL Europe – z imponującą liczbą 3,8 miliona użytkowników – jest drugim co do wielkości dostawcą Internetu w Europie.

Na mocy świeżo podpisanej umowy między spółkami bannery reklamujące tanie towary dostępne w WalMarcie zajmą eksponowane miejsca na stronach internetowych AOL Europe i ShopSmart.com. WalMart obiecał, że w swoich sklepach będzie oferował oprogramowanie AOL. AOL Europe włączy witrynę ShopSmart.com do oferty swojego brytyjskiego i niemieckiego portalu. ShopSmart.com będzie reklamowana w tradycyjnych sklepach WalMartu w Niemczech i w Wielkiej Brytanii.