2005: odyseja handlowa

Boston Consulting Group ogłosił prognozę dotyczącą handlu detalicznego online w 2005 r.

Sprzedaż w 9 najważniejszych kategoriach towarów oferowanych w Internecie może wzrosnąć z 34 mld USD w roku 2000 do 168 mld USD w roku 2005. Analitycy spodziewają się największego wzrostu w sprzedaży usług biur podróży, artykułów spożywczych i odzieży.

Połowa konsumentów przewiduje, że w ciągu najbliższych pięciu lat część żywności będzie kupować online. Jeśli internetowe sklepy spożywcze uporają się z problemami logistycznymi, wartość ich sprzedaży może w 2005 r. przekroczyć 25 mld USD.

„Handel detaliczny online wchodzi w nowy etap rozwoju” - powiedział Michael Silverstein, wiceprezes i lider działu konsumenckiego firmy Boston Consulting Group. „Rynek, który niegdyś opanowany był przez dynamicznie rozwijające się firmy internetowe, polujące na klienta, kupującego towary luksusowe i świetnie znającego Internet, staje się w coraz większym stopniu domeną tradycyjnych handlowców, oferujących zarówno artykuły codziennego użytku, jak i towary kupowane rzadziej” - dodał.

Raport firmy Boston Consulting Group został oparty głównie na analizie ilościowej, przeprowadzonej wśród 2876 osób, dokonujących zakupów przez Internet w IV kw. 2000 r.