20% Amerykanów bawi się w gry społecznościowe

Social games to ostatnio bardzo popularny zwrot. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie w gry ze społecznością bawi się co piąty mieszkaniec kraju. Wyniki badań NPD Online Research pokazują, że 20% Amerykanów zagrało w gry społecznościowe choć raz w ostatnim kwartale.

20% Amerykanów bawi się w gry społecznościowe
Wyniki najnowszej ankiety są zaskakujące. Co piąty pytany odpowiadał, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy grał w jakąś grę w serwisie społecznościowym. Badanie przeprowadzono na grupie mieszkańców Stanów Zjednoczonych powyżej szóstego roku życia i jeśli możemy ufać jego wynikom, 20% stanowi około 57 milionów mieszkańców USA.

Wśród badanych, którzy zadeklarowali, że bawią się nieraz w social games, było 47% mężczyzn i 53% kobiet. NPD Online Search zadało jeszcze kilka pytań, by przedstawić sylwetkę typowego amerykańskiego gracza. 35% spośród tych, którzy grają w społecznościówki odpowiedziało, że nie grali dotąd w żadne inne formy gier wideo. Tylko 10% z nich przeznacza pieniądze na grę w serwisach społecznościowych. Z drugiej strony, 11% wśród pozostałych chce w przyszłości dokonać pewnych zakupów.

Gry w serwisach społecznościowych mają wpływ na inne obszary rozrywki elektronicznej. Jak wspomnieli gracze, odkąd zaczęli bawić się w social games, wydają na tradycyjne gry nawet 20% mniej.

Co nowego w Polsce?

Pisaliśmy niedawno o wejściu Google na rynek gier społecznościowych i nowościach na Facebooku, ale co dzieje się na polskim rynku? Jak się okazuje, całkiem sporo.

20% Amerykanów bawi się w gry społecznościowe
Można już mówić o milionach Polaków, którzy grają w gry społecznościowe Naszej-Klasy (lub, jak kto woli, NK.PL), co zresztą zauważyli na blogu sami twórcy serwisu. Wczoraj, do popularnych Miejskich Gangów, Icy Towera i Happy Harvest, dołączyly dwie nowe gry - Seafight i Dark Orbit. W pierwszej z gier wcielimy się z morskiego korsarza i będziemy mogli uczestniczyć w bitwach, zdobywać statki przez abordaż i prowadzić własne, morskie interesy. Akcja drugiej gry ma miejsce w kosmosie.

Swoją ofertę ma też Gadu-Gadu, które poza licznymi grami, które chyba każdy zna już z Kurnika lub społeczności WP.PL (poker, karty, szachy, literki), na pierwszy plan przesuwa swój projekt Tanadu.

Tanadu to przede wszystkim bogaty świat, w kórym gracze mogą walczyć o złoto, władzę i chwałę - mówi Tomasz Węcki, współtwórca Tanadu i przedstawiciel studia Can't Stop Games. Szczególnie szybko w grze odnajdą się fani 'Heroes of Might and Magic' i 'Disciples'. Tanadu oferuje to, czego brakowało tym wielkim hitom: bardzo rozbudowany aspekt społecznościowy i sieciowy.

NK.pl zaczyna otwierać swoje API dla niezależnych developerów. Pierwszym krokiem było stworzenie bloga technologicznego i specjalnej strony NK Developers Wiki, na której będzie można poznać tajniki używanych przez serwis mechanizmów.