Agora: Dziś nowy cennik, a w planach nowe serwisy

Agora wprowadza nowy cennik internetowych produktów reklamowych, który uwzględnia 82 marki spółki. Liczba ta ma się wkrótce zwiększyć - w ciągu kilku najbliższych lat spółka chce przenieść do sieci również wszystkie swoje tytuły papierowe.

Nowe oferty reklamowe serwisów podzielono na kategorie "premium", "medium", "standard" oraz "ekonomiczna". Każda z nich pozwala na dotarcie do innych odbiorców. Najszerszą, a zarazem najtańszą jest linia ekonomiczna, natomiast najbardziej prestiżową oferta premium.

Wzrosły ceny reklam inwazyjnych, jak toplayery i reklamy scrollowane, a ceny niektórych produktów - spadły. - "Zmiany w cenniku dotyczą nie tylko cen reklam, ale przede wszystkim związane są z uporządkowaniem marek i serwisów które tworzymy. Zapewnienie reklamie zasięgu to dzisiaj za mało, najważniejsza jest skuteczność, a tę możemy zwiększać dokładnie docierając z przekazem do danej grupy celowej - stąd koncepcja precyzyjnego wydzielenia linii tematycznych w naszym cenniku" - mówi Przemysław Bartkowiak, dyrektor sprzedaży w Internecie Agory.

ofercie internetowej Agory znajdują się 82 marki internetowe. Dział sprzedaży Pionu Internet Agory odpowiedzialny jest również za sprzedaż produktów reklamowych m.in. w portalu MSN.pl, playerze WinAmp oraz serwisach społecznościowych Photoblog.pl i Bebo.Gazeta.pl. Klienci mogą również skorzystać z możliwości reklamy głosowej w telefonii komórkowej 36,6.

Jak podaje magazyn "Marketing & More", Agora chce wzmacniać swoje projekty internetowe (dziś dysponuje m.in. portalem Gazeta.pl i serwisami tematycznymi), a w ciągu kilku najbliższych lat chce przenieść do sieci wszystkie swoje tytuły papierowe.

Związane jest to ze spadkiem sprzedaży "Gazety Wyborczej" oraz tym, że na warszawskiej GPW akcje Agory notują jedne z największych spadków. Zysk netto spółki w trzecim kwartale tego roku wyniósł niespełna 14 mln zł, przy ponad 26 mln zł w analogicznym okresie 2007 r.