Agora odkupiła serwisy edukacyjne od Grupy Pracuj

Portal Edulandia.pl, należący wcześniej do Grupy Pracuj, oraz związane z nim serwisy edukacyjne: Studies.pl i Uczsiejezykow.pl, poszerzyły ofertę serwisów edukacyjnych Agory.

Skierowana do maturzystów Edulandia.pl to przede wszystkim bogata baza danych zawierająca informacje na temat ponad 20 tys. aktualnych ofert uczelni wyższych w Polsce i zagranicą, szkół językowych oraz różnego rodzaju kursów. - "Naszą ofertę edukacyjną w internecie rozwijamy intensywnie: od początku roku, oprócz działającego wcześniej serwisu GazetaEdukacja.pl, uruchomiliśmy serwis Lektury.Gazeta.pl i platformę wymiany informacji Uczymysie.pl, a we wrześniu wystartował nasz pionierski projekt e-learningowy Zdajmy.pl. Odkupienie od Grupy Pracuj serwisów edukacyjnych z ich bazami klientów i ofert umożliwi nam przyspieszenie naszego rozwoju w obszarze edukacyjnym" - mówi Tomasz Józefacki, dyrektor Pionu Internet Agory.

Model biznesowy serwisu opiera się na sprzedaży instytucjom edukacyjnym usług reklamowych, w skład których wchodzą reklamy odsłonowe, kampanie mailingowe, artykuły sponsorowane oraz produkty reklamowe związane z wyszukiwarką. Kampanie reklamowe klientów Edulandii emitowane są również w popularnym serwisie Ściąga.pl

- "Zdecydowaliśmy się na sprzedaż serwisów edukacyjnych skierowanych do maturzystów, aby skoncentrować się na rozwoju naszej podstawowej działalności, głównie w obszarze rekrutacyjnym. W przeciwieństwie do pozostałych produktów Grupy Pracuj, serwis Edulandia.pl jest skierowany do młodszej grupy docelowej" - mówi Przemysław Gacek, prezes zarządu Grupy Pracuj. - "Jesteśmy przekonani, że Edulandia.pl stanowi doskonałe uzupełnienie oferty edukacyjnej Gazeta.pl i dzięki niej się rozwinie".