Agito chce być polskim Amazonem

Jak poinformowaliśmy w zeszłym tygodniu, właściciele sklepu internetowego Agito poważnie rozważają rezygnację z debiutu giełdowego. Mimo odstąpienia od planów zaistnienia na parkiecie (co związane jest z niekorzystną sytuacją na "$giełdach całego świata$") prezes Tomasz Sypuła jest przekonany, że w perspektywie pięciu lat Agito będzie największym biznesem na polskim rynku e-commerce, z przychodami przekraczającymi miliard złotych.

Odpowiedzi udziela Tomasz Sypuła, prezes zarządu Agito S.A.

Agito chce być polskim Amazonem, jak zamierzacie zrealizować te zamiary?

Tomasz Sypuła: Strategia Agito S.A. zakłada jak najszybsze zwiększanie udziału w polskim rynku e-commerce. Jestem przekonany, że w perspektywie pięciu lat będziemy zdecydowanie największym biznesem tego typu w Polsce, z przychodami przekraczającymi miliard złotych. Agito.pl stanie się wtedy na naszym rynku tym samym, czym jest aktualnie Amazon.com w Stanach Zjednoczonych - synonimem hipermarketu internetowego oferującego produkty nie tylko związane z elektroniką, ale również ubrania, kosmetyki, produkty związane ze sportem, turystyką, narzędzia, wszystko, co jest niezbędne do urządzenia domu - i wiele innych produktów, które Klient zechce kupić przez Internet.

Agito chce być polskim Amazonem
Agito rozszerza asortyment. Czy planowana jest fuzja z jakimś sklepem, który posiada już wspomniany towary w ofercie?

Strategia rozwoju Agito zakłada stałe rozszerzanie asortymentu oferowanych przez nas produktów. Oprócz elektroniki będziemy również oferować produkty z innych kategorii. Rozwój ten, w większości, będzie następował w sposób organiczny, jednak nie wykluczamy również ewentualnych akwizycji, jeżeli pojawiłyby się ciekawe oferty. Aktualnie nie prowadzimy żadnych rozmów dotyczących przejęć i nowe kategorie, m.in. kosmetyki, wprowadzamy samodzielnie.

Już w kwietniu br. podaliście, że zamierzacie wejść w inne branże, ale już pod innymi markami. Czy ta koncepcja wciąż jest aktualna?

Jeszcze na wiosnę przeprowadziliśmy analizę strategiczną dotyczącą zastosowania jednej lub wielu marek przy rozszerzaniu asortymentu sklepu o nowe branże. W dyskusji brali udział członkowie Zarządu oraz Rady Nadzorczej Agito S.A. Ostatecznie zapadła decyzja o zachowaniu jednej marki Agito dla wszystkich nowych rodzajów asortymentu.

Już od około sierpnia 2007 roku wiadomo było, że Agito S.A. planuje debiut na giełdzie. Czemu teraz odrzucacie tę możliwość?

Naszym celem strategicznym jest nadal debiut na Giełdzie, jednak w sytuacji, jaka panuje obecnie na giełdach całego świata, przeprowadzenie debiutu może być niemożliwe. Dlatego zastanawiamy się nad przełożeniem jego terminu na bardziej sprzyjający dla nas moment. W takim wypadku planowane przez nas nowe inwestycje, mające na celu jeszcze szybszy rozwój Spółki, musielibyśmy sfinansować inną metodą. Decyzje w tej sprawie zostaną podjęte w ciągu najbliższych dni.

Prowadzicie rozmowy z zewnętrznymi inwestorami? Z kim?

Jeżeli zostaną podjęte decyzje dotyczące metody finansowania dodatkowych inwestycji, podamy je do publicznej wiadomości.

Jak to możliwe, że taki gigant polskiego e-commerce, w latach 2004, 2005 i 2006 miał takie symboliczne zyski (czyli odpowiednio 151 tys. zł, 1 tys. zł, 76 tys. zł)?

Od samego początku istnienia sklepu Agito.pl, jego strategicznym celem było zdobycie w jak najkrótszym czasie jak największego udziału w rynku. Dzięki strategii inwestycji wyprzedzających bieżące potrzeby sklepu udało się osiągnąć obecną pozycję lidera wśród polskich sklepów internetowych. Uzyskiwanie większych zysków oznaczałoby ograniczenie inwestycji, a co za tym idzie opóźniłoby rozwój sklepu.

Jakie są najnowsze wyniki finansowe Agito?

Środki z emisji publicznej mają służyć nowym inwestycjom, które jeszcze bardziej przyspieszą rozwój Spółki, ale nie są niezbędne do jej podstawowego funkcjonowania. Od przeprowadzenia tych inwestycji zależy między innymi tempo wprowadzania do Agito.pl produktów nowych branż. W związku z powyższym ewentualne przesunięcie terminu debiutu nie będzie miało wpływu na bieżącą sytuację finansową Agito S.A

Z powodu przepisów, jakie obowiązują podczas procesu upublicznienia Spółki, Prospekt Emisyjny może być opublikowany dopiero po zatwierdzeniu go przez KNF, a jego treść musi być przekazana w jednym czasie wszystkim potencjalnym inwestorom.

Czy rozważacie możliwość wprowadzenie kart kredytowych jako formy płatności?

Jesteśmy w trakcie wdrożenia płatności kartami kredytowymi i spodziewamy się udostępnienia Klientom tej formy płatności jeszcze przed końcem roku.

Patrz też:

Agito.pl nie wejdzie jednak na giełdę?

Agito.pl wejdzie na giełdę

Agito.pl wejdzie na giełdę ale nie wiadomo jeszcze kiedy