Onet.pl: "Dajemy sobie rok na osiągnięcie celu"

"Chcemy być nr 1 w segmencie serwisów o charakterze zakupowym, agregującym najwięcej ofert i sklepów" - mówi <b>Michał Nowak</b>. Z dyrektorem rozwoju produktów e-commerce w Onet.pl rozmawiamy o nowatorstwie startującej za tydzień nowej platformie e-handlu oraz o korzyściach jakie sprzedawcy i internauci mogą czerpać z modelu "All-Onet" teraz i w przyszłości.

Na konferencji e-commerceStandard 2008 przedstawili Państwo plany związane ze zmianą filozofii dystrybucji oferty e-commerce w portalu Onet.pl i zapowiedzieli otwarcie Galerii Handlowej OnetZakupy. Dlaczego zdecydowali się Państwo na tę metamorfozę?

Michał Nowak: Nadszedł czas na zmiany. Obserwując coraz większe wymagania użytkowników odnośnie serwisów zakupowych zadaliśmy sobie pytania, jakiego serwisu oczekują użytkownicy Onet.pl oraz jakich możliwości promocyjno-reklamowych potrzebują nasi Partnerzy, czyli sprzedawcy. W odpowiedzi realizujemy unikalną platformę zakupową z dedykowanym dla branży e-commerce reklamowym produktem efektywnościowym o największym zasięgu.

Jak długo trwały prace związane z tym projektem?

Pracę rozpoczęliśmy około rok temu. Dużo czasu zajęły przygotowania, ponieważ zmiana jest zasadnicza, musieliśmy przemyśleć zmiany produktowe, ale także wiele spraw organizacyjnych. Mamy zupełnie nową platformę do pozyskiwania danych ze sklepów i na tej podstawie tworzymy nowe serwisy.

Michał Nowak, Dyrektor Rozwoju Produktów E-commerce, Onet.pl


Abslowent WSB-NLU w Nowym Sączu (Zarządzanie Mediami) oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego (Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna). Od blisko 8 lat pracuje w Onet.pl, gdzie od początku związany jest branżą handlową. Rozpoczął pracę jako specjalista ds. e-commerce w serwisie OnetZakupy, a następnie kierował wszystkimi serwisami o charakterze transakcyjnym w Onet.pl. Obecnie odpowiada za rozwój serwisów i produktów z grupy e-commerce - sklepy, aukcje, ogłoszenia.


Jakie usługi znajdzie klient Galerii Handlowej OnetZakupy?

Galeria Handlowa Onet Zakupy jest jedynym serwisem zakupowym w którym można zapoznać się z pełną ofertą dostępną w Internecie: sklepach internetowych, aukcjach oraz prywatnych stronach użytkowników. Chcemy pokazać 100% ofert w polskim Internecie. Galeria ma dostarczyć inspiracji do dokonywania zakupów, przedstawić informację o produktach oraz opinie użytkowników i w ten sposób ułatwić dokonywanie zakupów oraz zwiększyć zaufanie do kupowania przez Internet.



Jaką ofertę Galeria Handlowa OnetZakupy zaproponuje sprzedawcom i w jakim modelu płatności rozliczana będzie ich obecność w Galerii?

Nie stawiamy sklepom żadnych barier wejścia, czyli nie ma opłat za przyłączenie i dodanie ofert do katalogu - to bardzo istotna zmiana w naszej ofercie. Sprawdzamy tylko wiarygodność sklepu oraz czy działa zgodnie z polskim prawem. Zainteresowanych wyróżnieniem swojej oferty proponujemy produkty reklamowe - klasyczne oraz efektywnościowe.



Za coś jednak pobierane są opłaty. Na czym polega efektywnościowy model rozliczania reklamy sklepu i o co chodzi w określeniu "All-Onet"?

Istnieje możliwość odpłatnego wyróżnienia oferty na różne sposoby. Sklep ma dostęp do narzędzi reklamowych rozliczanych w modelu efektywnościowym OnetEfekt i OnetBoksy, dzięki którym będzie mógł wyróżnić swoją ofertę w katalogu i wynikach wyszukiwania oraz zwiększyć zdecydowanie zasięg, ponieważ oferty promowane ze sklepu będą prezentowane w całym portalu Onet.pl - stąd to określenie "All-Onet".

Dzięki temu sklepy otrzymują nowoczesne i co najważniejsze spójne narzędzie do prowadzenia kampanii efektywnościowych (od dodania produktów i reklam po szczegółowe statystyki raporty z efektywności działań) oraz największy zasięg do prezentacji ofert. To duża różnica - do tej pory sklepy dysponowały w zasadzie tylko jednym serwisem do prezentacji ofert z jednym produktem reklamowym.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.