Nowy rok szkolny w Poszkole.pl

Ruszyła nowa wersja serwisu społecznościowego dla dzieci i młodzieży Poszkole.pl. W serwisie pojawiły się nowe funkcje społecznosciowe, takie jak możliwości lokalizacji użytkowników czy oceny zdjęć.

Poszkole.pl, jeden z najpopularniejszych wśród młodzieży serwisów społecznościowych, wprowadził zmiany w szacie graficznej oraz funkcjonowaniu. "Dwukrotny wzrost użytkowników w ciągu roku był powodem stworzenia od podstaw bardziej wydajnej wersji strony", czytamy w informacji prasowej. I rzeczywiście, według najnowszych wyników Megapanelu PBI/Gemius, w lipcu br. Poszkole.pl odwiedziło 1 385 tys. użytkowników (real users), co oznacza podwojenie się widowni w stosunku do lipca 2007 r., kiedy serwis notował oglądalność na poziomie ponad 700 tys. użytkowników.

Pomimo, że w skali roku zaobserwować można znaczny wzrost zainteresowania serwisem, to w rzeczywistości od kwietnia br., kiedy to Poszkole odnotowało szczytowy moment oglądalności (prawie 1,5 mln osób), Poszkole.pl traci na zasięgu.

Nowa odsłona Poszkole.plNowa odsłona Poszkole.pl"Większa liczba internautów na stronie oznacza wzrost oczekiwań oraz potrzeb sprzętowych". - mówi Daniel Walendziak, założyciel Poszkole.pl - "Z tego względu postanowiliśmy całkowicie odmienić serwis nie tylko pod kątem wyglądu, lecz także wydajności, sposobu komunikacji z użytkownikami oraz jakości treści" - dodaje. Znane są przypadki, kiedy serwisy społecznościowe nie są w stanie udźwignąć ogromnej popularności i przez miesiące serwis jest praktycznie niedostępny. Chcemy unikać takich sytuacji. Mamy wiedzę i zasoby, aby proporcjonalnie do wzrostu liczby użytkowników poprawiać wydajność serwisu - mówi Daniel Walendziak.

Nowy layout serwisu ma pomóc w łatwiejszym odnalezieniu informacji oraz profili w serwisie. "Zastosowana żywa i radosna kolorystyka nawiązuje bezpośrednio do rozrywkowej tematyki dominującej na Poszkole.pl", czytamy w informacji prasowej. Nacisk położono także na komunikację z użytkownikami - maskotką serwisu został Marian, rysunkowa postać trzynastolatka, od której użytkownicy dostają powiadomienia o wiadomościach, komentarzach czy zaproszeniach.

Poza zmianą wyglądu, dodano funkcje społecznościowe, czyli m.in. możliwość lokalizacji użytkowników (funkcja "Jestem tutaj"). Wprowadzono również możliwość oceny zdjęć w profilach (funkcja "Hot Or Not"), znaną m.in. z serwisu Fotka.pl (jednym z pierwszych serwisów oferujących tę funkcjonalność był amerykański hotornot.com).

Postawiono także na rozbudowę treści. Stworzono kilkuosobową redakcję pracująca nad tekstami związanymi z popkulturą, filmem, modą oraz ciekawostkami ze świata polskiego i zagranicznego show-businessu. Dzięki temu serwis ma mieć unikalne treści niedostępne w innych serwisach.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.