Niedoceniany RSS

Blisko 70% firm z branży IT nie wykorzystuje potencjału marketingowego RSS - wynika z badań MarCom Ink.

Badania przeprowadzone przez MarCom Ink wśród ponad 300 amerykańskich firm z branży technologicznej ukazują, że aż 70% z nich nie stosuje w swych działaniach marketingowych możliwości subskrypcji kanału RSS (Really Simple Syndication). Okazało się również, iż zaledwie 10% marketerów wdraża bardziej zaawansowane narzędzia subskrypcji RSS w postaci różnych kategorii tematycznych.

RSS stwarza marketerom oraz specjalistom public relation z branży IT możliwość nawiązania i utrzymywania trwałych relacji z klientami oraz dostarczania im rzetelnych informacji ze sprawdzonego i zaufanego źródła - podkreślają eksperci MarCom Ink.

Wyniki badań są zaskakujące, szczególnie gdy zestawi się je z analizami firmy MarketingSherpa and KnowledgeStorm z 2007 r, z których wynika, że mimo, iż tylko 16% internautów uzyskuje informacje za pośrednictwem kanału RSS, to aż 71% użytkowników zainteresowanych branżą IT uważa je za bardzo ważne i znaczące. Takiego potencjału lekceważyć nie można.

Źródło: http://www.marketingvox.com