Kreacje AdAction w globalnej sieci reklamy

Specjalizującą się w wykorzystaniu gier w działaniach marketingowych agencja AdAction podpisała umowę z siecią reklamy w grach - IGA Worldwide. Dzięki nawiązaniu współpracy, AdAction stał się wyłącznym partnerem sieci w Polsce.

Umowa obejmuje współpracę przy umieszczaniu reklam dynamicznych w grach komputerowych i na konsole w sieci IGA Worldwide kierowanych do polskich graczy. Sieć obejmuje swoim zasięgiem około 30 milionów graczy w 150 krajach świata. Jej reklamy wyświetlane są blisko 300 milionów razy na tydzień. Wśród firm, które zdecydowały się na emisję reklam w grach, są m.in. BMW, Nokia, Intel, Burger King, Red Bull, Gillette, Ben Sherman i T-Mobile.

W kwietniu 2008 r. odbyła się pierwsza polska oficjalna kampania z wykorzystaniem sieci IGA Worldwide - reklamowany był turniej gier komputerowych KODE5 oraz serwis dla graczy GameCorner.pl.

Polski rynek ma być w Europie jednym ze strategicznych regionów w działalności IGA. - "Rodzimy rynek reklamy w grach szacowany jest na 3 mln zł rocznie i jego rozwój oscyluje w okolicach 115 procent w skali roku. W Polsce możemy na dziś dotrzeć do ponad 350 000 graczy, liczba ta także rośnie niezwykle dynamicznie" - tłumaczy Adam Semik dyrektor sprzedaży AdAction.

Jak pokazują analizy firmy badawczej Nielsen, 25 proc. aktywnych graczy pamięta dobrze reklamy widziane w grach. Aż 35 proc. męskiej grupy graczy uważa, że reklamy pomagają podejmować decyzje zakupowe. Średnia wieku gracza to 29 lat.

Patrz też:

Billboard BMW w Colin McRae: DiRT