Alternatywa dla Google Analytics od Yahoo

Yahoo uruchomiło zestaw aplikacji Yahoo Web Analytics, który jest odpowiedzią na Google Analytics. Nowy produkt Yahoo to darmowa wersja IndexTools - płatnej technologii do analiz, którą Yahoo kupiło w tym roku.

Yahoo Web Analytics pozwala sklepom internetowym na śledzenie zachowań klientów oraz podaje informacje w jaki sposób ulepszyć stronę, by zwiększyć liczbę dokonywanych na niej transakcji lub przyciągnąć większy ruch na witrynę.

Zestaw Yahoo Web Analytics wyglądem i funkcjonalnością bardzo przypomina Google Analytics (nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ obie aplikacje służą do tych samych zadań), ale jak twierdzi Yahoo, Web Analytics to technologia bardziej rozwinięta niż oprogramowanie Google. Oba produkty dają właścicielowi strony możliwość wglądu w sprzedaż, prezentację reklam oraz dostarczają informacji o źródle ruchu na stronie. Yahoo ponadto daje możliwość dostosowania struktury raportu, wyświetla alerty o ruchu oraz w czasie rzeczywistym analizuje koszty.

Yahoo Web AnalyticsYahoo Web Analytics

Główną cechą Yahoo Web Analytics, która daje oprogramowaniu przewagę nad produktem Google, jest szybkość dostarczania danych. Google Analytics potrzebuje całego dnia aby w całości przetworzyć dane, a Yahoo twierdzi, że jego produkt aktualizuje dane w przeciągu paru minut.

Mimo zalet, jakie posiada narzędzie dostarczane przez Yahoo, Web Analytics będzie musiał konkurować z mocno rozpowszechnionym i istniejącym już od trzech lat Google Analytics.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.