Wydawnictwo G+J kupuje Epuls.pl

Wydawnictwo G+J Polska przejęło firmę Pixelate Ventures, właściciela serwisu Epuls.pl - jednego z największych w Polsce serwisów społecznościowych adresowanych do młodzieży. Wartość transakcji nie została ujawniona.

Spółka Pixelate Ventures to właściciel najstarszego i jednego z największych polskich serwisów społecznościowych dla młodzieży. Oprócz portalu Epuls.pl najważniejszymi projektami realizowanymi przez Pixelate Ventures są: serwis rekomendacyjny z obszaru mody i stylu Stylio.pl oraz fotoblog Story.pl. Firma prowadzi także inne serwisy internetowe, m.in: streetofrace.pl, akuku.pl, dajmniej.pl i makeit.pl.

W wyniku umowy, podpisanej 1 października 2008 roku, wydawnictwo G+J Polska odkupiło 70% udziałów w spółce od dotychczasowych udziałowców, w tym niemieckiego funduszu Holtzbrinck Ventures. Prezesem dwuosobowego Zarządu Pixelate Ventures pozostaje Grzegorz Gorczyca; do Zarządu spółki dołącza Marcin Kozioł, Dyrektor Multimediów G+J Polska. Zgodnie z zapisami umowy, do marca 2011 G+J Polska obejmie wszystkie udziały w spółce.

- "Dokładnie rok temu kupiliśmy serwis społecznościowy Odyssei.com. Jednak dopiero zakup Epuls wprowadza nas do pierwszej ligi w polskim Internecie. Pixelate Ventures to nie tylko świetnie rozwijająca się i dochodowa firma. Patrzymy na nią także pod kątem zespołu specjalistów, w oparciu o który możemy w niedalekiej przyszłości rozwijać działalność w Internecie, poszerzając portfolio o kolejne produkty i umacniając już istniejące - tłumaczy Marcin Kozioł, dyrektor multimediów G+J Polska, odpowiedzialny za całość inwestycji w projekty internetowe G+J.

- "Pozyskanie nowego inwestora jest korzystne zwłaszcza dla rozwoju naszych nowych projektów stylio.pl i story.pl. Współpraca z czasopismami należącymi do wydawnictwa G+J, jak również dostęp do jego zasobów treściowych, w znaczący sposób wpłyną na przyspieszenie rozwoju unikalnej na polskim rynku platformy typu social recommendation, jaką jest stylio.pl. Również dla serwisu story.pl tworzą się ciekawe perspektywy" - dodaje Łukasz Mentel, dyrektor zarządzający Pixelate Ventures.



Przejęcie firmy Pixelate Ventures jest kolejnym krokiem w realizacji zamierzeń G+J Polska prowadzących do umocnienia jej pozycji na rynku internetowym w Polsce.

Spółka Pixelate Ventures, zatrudniająca 40 osób w siedzibie firmy w Krakowie, wejdzie w skład Departamentu Multimediów G+J, zlokalizowanego w Warszawie. Niedawno do warszawskiego zespołu reklamy internetowej G+J Polska dołączyła część dotychczasowego zespołu handlowego innego dużego serwisu społecznościowego - Grono.net. Stanowisko zastępcy dyrektora multimediów G+J objęła Grażyna Ogrodnik (wcześniej dyrektor sprzedaży Grono.net, teraz odpowiedzialna za działalność handlową w departamencie multimediów G+J), a stanowiska handlowców objęli Justyna Buczyńska-Skubi i Jacek Białkowski. Krakowski zespół handlowy Epuls, pod kierownictwem Wojciecha Bącala, oraz zespół reklamy internetowej w Warszawie, pod kierownictwem Grażyny Ogrodnik, będą ściśle ze sobą współpracować.

Według najnowszych wyników badania Megapanel PBI/Gemius, strony internetowe Grupy G+J odwiedziło w lipcu 800 tys. internautów, a serwis społecznościowy Epuls.pl w tym samym okresie przyciągną ok. 600 tys. osób. Zakładając, że przyszłe wyniki Megapanelu nie będą znacznie odbiegały od lipcowych, serwisy Grupy G+J będą teraz obejmować zasięgiem ok. 9,08 proc. polskich internautów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.