Microsoft nagradza za wyszukiwanie - znowu

Po raz kolejny Microsoft szuka sposobów na popularyzację swej wyszukiwarki, tym razem uruchamia program SearchPerks.

Do istniejących inicjatyw giganta z Redmond, których celem jest zachęcenie internautów do korzystania z wyszukiwarki LiveSearch (Live Search Club, Search and Give oraz Live Search Cashback) dołącza kolejny - program SearchPerks. Polega on na nagradzaniu internautów korzystających z LiveSearch specjalnymi kuponami (tickets), które potem wymieniać można na nagrody.

Internauci (tylko ze Stanów Zjednoczonych) zainteresowani czerpaniem zysków z wyszukiwania za pośrednictwem LiveSearch powinni do 31 grudnia 2008 r. zarejestrować się na stroniehttp://www.getsearchperks.com oraz zainstalować specjalny program śledzący ich aktywność w sieci. Wymagane jest posiadanie przeglądarki Internet Explorer wersji 6 lub wyższej.

SearchPerks nagradza użytkowników za każdorazowe wykorzystanie wyszukiwarki Microsoft specjalnymi kuponami. Dziennie otrzymać można ich 25. Do końca kwietnia 2009 r. uzbierane kupony wymienić należy na nagrody (książki, mile lotnicze, t-shirty, pliki muzyczne i in.). Wówczas również Microsoft ogłosi, czy program będzie nadal kontynuowany.

Wg rankingu wyszukiwarek Hitwise za sierpień 2008 w Stanach Zjednoczonych narzędzie Microsoftu zajęło trzecią lokatę z 4,25% udziału w rynku wyszukiwań (Google - 71%, Yahoo! - 18,26%).

Źródło:http://www.searchenginejournal.com, http://www.techcrunch.com