Gmail i AOL mail na stronie głównej Yahoo!?

Yahoo! rozpoczęło testy nowej strony głównej, na której będzie można sprawdzić pocztę pochodzącą z wielu różnych kont oraz dodać treści pochodzące z innych serwisów.

Yahoo! obecnie testuje nową stroną na wybranych użytkownikach z USA, Wielkiej Brytanii, Francji oraz z Indii. Na nowej stronie znajdować będzie się tablica, na której wyświetlane będą zarówno zapowiedzi ulubionych wiadomości z Yahoo!, jak również i wiadomości, które użytkownik wybierze i dołączy z innych serwisów. Do Yahoo! będzie można dodać takie usługi jak Yahoo mail, AOL Mail, Gmail, prognozy pogody czy lokalne wydarzenia.

"Internet wyewoluował by utrzymywać nas w stałej komunikacji z innymi. Oznacza to, że bez przerwy otrzymujemy wiadomości email, wiadomości tekstowe, RSS'y, wpisy z mikroblogów czy IM. Sporym wysiłkiem jest bycie wciąż na bieżąco" - powiedział Tapan Bhat, senior vice president w Yahoo!. "Planujemy w przyszłości dodać dużo więcej treści z innych stron do Yahoo!, tak aby użytkownik nie musiał marnować czasu za każdym razem skacząc po stronach."

Yahoo.com, Żródło: Flickr.comKliknij, aby powiększyćYahoo.com, Żródło: Flickr.com

Yahoo! planuje dodanie większej ilości treści z internetu i ewentualnie możliwość sprawdzenia, co znajomi użytkownika robią na stronie Yahoo! jak i w innych częściach sieci. Portal planuje również otwarcie testowanej strony na Yahoo Application Platform, gdzie programiści i wydawcy nie związani z Yahoo! będą mogli zgłosić swoje własne premierowe aplikacje. Zgłoszone projekty dostaną szansę ukazania się na stronie głównej portalu.

Michael Arrington, blogger TrchCrunch, zauważył, że ponieważ 314 mln osób odwiedza miesięcznie Yahoo!, jakakolwiek zmiana wywoła "szeroką falę" w sieci. Dodanie usług firm trzecich to krok kluczowy, ponieważ Yohoo! nie uwzględniło dodania skrzynki od Microsoftu.

Arnold Zfra, bloger z Search Engine Journal, stwierdził, że testowana strona wygląda "bardziej przejrzyście i jest mniej zapchana" w porównaniu z obecną witryną. "Przypomina mi MyAccount od Google. Sukces nowej strony wciąż zależy od tego, jak szybko będzie się ona wgrywała, bez względu na szybkość połączenia, jakim dysponuje użytkownik."

Andy Beal, bloger Marketing Pilgrim, przewiduje że nowa odsłona portalu może być dobrze odebrana. "Strona zachowuje swoje główne cechy jak wiadomości, sport itd., ale oprócz tego dodaje nowe atrybuty, takie jak zewnętrzny email, pogoda, zdjęcia. IGoogle i Netvibes (których sam używam) mogą być trochę zbyt ekscentryczne dla przeciętnych użytkowników Yahoo!. Dlatego też połączenie starego i nowego w jednym, może okazać się dobrą receptą."

Przy okazji opisywania zmian, jakie czekają największy amerykański portal, warto przyjrzeć się również portalowi Onet.pl, który ostatnio zmodernizował stronę główną.

Najpopularniejszy w Polsce portal horyzontalny wprowadził ostatnio funkcję, dzięki której internauta może zmienić wygląd nowej strony głównej Onetu. Użytkownik może wybierać spośród trzech wersji witryny: "świeżej", "klasyczna" i "eleganckiej". Wersja klasyczna nawiązuje do "starej" odsłony Onetu.

Zmiany wprowadzono również w układzie strony głównej Onetu. Sekcja "Wiadomości" została poszerzona o treści lokalne z sześciu regionów kraju. Na stronie pojawiła się także sekcja "Motoryzacja", a do działu "TechNowinki" dodano wiadomości o grach.

Wersja 'klasyczna' portalu Onet.plWersja "klasyczna" portalu Onet.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.