Nexto.pl wprowadza alternatywę dla DRM

Netpress Digital, właściciel platformy z cyfrowymi książkami i prasą - Nexto.pl, nawiązał współpracę z Fraunhofer-Institut SIT. W ramach współpracy wszystkie książki audio dostępne w Nexto, zabezpieczone zostaną znakami wodnymi w technologii Fraunhofer-Institut SIT.

Niemiecka firma Fraunhofer-Institut SIT należy do wiodących ośrodków naukowo-badawczych na świecie w dziedzinie bezpieczeństwa informatycznego i jest zarazem twórcą popularnego formatu mp3.

Już od października wszystkie książki audio dostępne w Nexto, zabezpieczone będą znakami wodnymi w technologii Fraunhofer-Institut SIT. Znakowanie wodne ma stanowić prostą i przyjazną alternatywę dla technologii DRM (digital rights management), stosowaną przez część sklepów, szczególnie tych sprzedających muzykę w formacie mp3. W przypadku rozwiązani DRM klienci bywają zmuszeni do korzystania ze specjalnego oprogramowania czy nierzadko drogich urządzeń do odtwarzania plików audio.

Rozwiązanie przyjęte na potrzeby sklepu Nexto.pl, wprowadzono w wyniku rozmów z kolejnymi wydawcami, dla których brak zabezpieczeń był do tej pory barierą powstrzymującą ich przed udostępnieniem swych książek audio w sieci. Główną przeszkodę stanowiły obawy związane z nielegalnym rozpowszechnianiem kopii. NetPress Digital, jako pierwsza firma w Polsce, gwarantuje wydawcom możliwość skutecznej identyfikacji nielegalnej dystrybucji plików z książkami audio w sieci.

"Jeszcze do końca roku firma planuje powiększyć swoją ofertę książek audio o kilkaset tytułów, nie tylko krajowych, ale również zagranicznych. Przy tak ambitnych planach dotyczących rozwoju oferty NetPress Digital musiał błyskawicznie odpowiedzieć na potrzeby wydawców. Chodziło o zagwarantowanie partnerom biznesowym skutecznej ochrony plików w formacie mp3", podało Nexto.pl.

Rozwiązanie Fraunhofer Insitut SIT zostało już zastosowane w Niemczech, gdzie sklepy internetowe takie jak Soforthoeren.de czy Libri.de oferują tysiące audiobooków opatrzonych znakami wodnymi w tej technologii. Zastosowanie tego rodzaju zabezpieczeń zaczyna się od wspomnianej sprzedaży plików cyfrowych w sklepach internetowych, przez rozdawnictwo przedpremierowych wydań multimedialnych w celach reklamowych, ochronę danych archiwalnych, produkcje filmowe, a kończy na znakowaniu opakowań w celu ochrony marek. Dla branży wydawniczej oferującej książki audio, rozwiązanie to otwiera nowe możliwości związane z obecnością tej oferty w Internecie.