Napster kupiony za 121 mln USD

Sieć sklepów z elektroniką Best Buy zgodziła się zapłacić ok. 121 mln USD w gotówce za serwis Napster.

Dzięki nowemu zakupowi, Best Buy zyska 700 tys. użytkowników zapisanych do serwisu Napster, oraz platformę internetową do przesyłania muzyki.

Jednak Best Buy zamierza użyć platformy Napstera do sprzedawania treści innych niż muzyka (ma być to związane ze sprzedażą elektronicznych gadżetów).

Serwis Napster został zreorganizowany w maju tego roku, oferując na sprzedaż 6 mln utworów muzycznych w formacie mp3. Pliki sprzedawane były razem z technologią DRM (digital rights management).

Best Buy zdobyła część udziałów w Napster.com jeszcze w grudniu 2004 r., kiedy to zapłacił za nie 10 mln USD. Do transakcji doszło w wyniku dwustronnego porozumienia.

Obie firmy przewidują, że finalizacja zakupu dokona się w ostatnim kwartale tego roku. Po przejęciu rezerw finansowych serwisu Napster, transakcja wyniesie Best Buy ok. 54 mln USD. Best Buy zachowa na dotychczasowych stanowiskach pracowników serwisu.