Technologia Nugg.ad w reklamach Interii.pl

Interia.pl i niemiecka firma Nugg.ad podpisały umowę o wzajemnej współpracy. Dotyczy ona wykorzystywania Systemu Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego opracowanego przez Nugg.ad do budowania zaawansowanych kampanii reklamowych w portalu.

System Nugg.ad umożliwia tworzenie kompleksowych profili użytkowników portalu na podstawie danych o zainteresowaniach produktowych, stylu życia oraz danych demograficznych użytkownika, w połączeniu z tradycyjnymi informacjami o treściach stron, odwiedzanych przez niego w sieci. INTERIA.PL jako pierwszy portal w Polsce zastosowała ten system analizy użytkowników do budowania efektywnych kampanii reklamowych.

"Tradycyjne mierzenie zachowań, charakterystyczne dla targetowania behawioralnego, nie dostarcza danych na temat wieku, płci, dochodów czy stylu życia użytkownika. Nugg.ad stworzył technologię, która umożliwia doprecyzowanie profilu każdego użytkownika o wspomniane dane demograficzne, zainteresowania oraz styl życia", czytamy w informacji prasowej. Dane te otrzymywane są dzięki połączeniu analizy pomiaru zachowań internauty w sieci, z analizą przeprowadzanych wśród użytkowników badań ankietowych.

Mimo że Interia.pl jest pierwszym polskim portalem, który wykorzystuje system Nugg.ad, z technologii tej korzystają również niektóre sieci reklamowe. Nugg.ad, firma wchodząca w skład portfela bmp, podpisała w styczniu umowę z trzema polskimi sieciami reklamowymi: Ad.net, ARBOmedia oraz IDMnet.