Odgrzewany Freshmail?

Okazało się, że na wniosku o usunięcie Opcomu z IAB Polska nie skończyły się problemy agencji. Dziś wyszło na jaw, że Australijska firma Freshview oskarża agencję Opcom Grupa Eskadra o plagiat i kradzież własności intelektualnych.

"Dowiedzieliśmy się ostatnio, że mająca swoją siedzibę w Polsce firma komputerowa o nazwie Opcom ukradła naszą własność intelektualną, używając jej w swoim produkcie "Freshmail" bez naszej zgody" - czytamy w oświadczeniu, jakie Freshview wysłało do IAB Polska.

Do przywłaszczonych przez Opcom własności intelektualnych Freshview zalicza: - interface i rozwiązania użyte w aplikacji Campaign Monitor

- materiały badawcze

Freshview podkreśla jednocześnie, że Opcom nigdy nie zwrócił się do firmy o pozwolenie na używanie technologii użytych w Freshmail. Freshview uważa także, że jeżeli Opcom wyjdzie z całej sytuacji bezkarnie, odbije się to negatywnie na obliczu całej polskiej branży marketingowej.

Kończąc dokument Freshview wzywa IAB Polska do zajęcia się cała sprawą. Australijska firma wymaga aby Opcom zaprzestał używania należącej do nich technologii.

Znak towarowy FreshviewZnak towarowy Freshview

Ciekawe jak cała sytuacja wpłynie na jutrzejsze spotkanie w siedzibie IAB Polska, w którym mają wziąć udział przedstawiciele Opcomu i firm, które złożyły wniosek o wykluczenie agencji z grona IAB?

Znak towarowy FreshmailZnak towarowy Freshmail

Opcom stawi się na spotkaniu

Przedstawiciele Opcomu nie zaprzeczają, że tworząc system inspirowali się różnymi systemami do e-mail marketingu, m.in. funkcjonalnościami systemu Campaign Monitor. Jednakże Krzysztof Adamus, dyrektor kreatywny i członek zarządu Opcom, stanowczo zaprzecza jakoby miało dojść do plagiatu. "Większość obecnych rozwiązań z zakresu IT bazuje na standardach, które już dawno zakorzeniły się w świadomości użytkowników. Dlatego tworząc FreshMaila, wykorzystywaliśmy sprawdzone i dobrze działające schematy rozwiązań. Przeglądarka Internet Explorer jest w pewnym sensie podobna do Firefox, a nasza-klasa inspirowana jest serwisem Classmates" - mówi Krzysztof Adamus.

Adamus podkreśla również, że to właśnie Krzysztof Dębowski zawiadomił media o skardze przesłanej przez Freshview. - "Dziwi mnie jednak fakt, że informację o takiej skardze wysyła do mediów szef grupy roboczej E-mail marketing IAB Polska, Krzysztof Dębowski, który jest jednocześnie dyrektorem zarządzającym SARE, firmy konkurencyjnej" - dodaje Adamus.

Jak zapewnia Paweł Sala, Product Manager FreshMail, Opcom pojawi się w Piątek na spotkaniu w siedzibie IAB Polska. "Nic mi nie wiadomo o odwołania naszego spotkania w IAB, dlatego wyznaczone osoby z Opcomu jutro się na nim stawią." - mówi Paweł Sala.

Na zarzuty Krzysztofa Adamusa, odnośnie rozsyłania skargi do mediów, odpowiedział Krzysztof Dębowski, który jest Dyrektorem Zarządzającym Sare.

- "Sytuacja, w której zagraniczna agencja kieruje takiego rodzaju pismo na ręce szefa konkretnej grupy roboczej w jakiejkolwiek organizacji branżowej jest naturalna. Przyjmowanie tego typu skarg jest związane z pełnieniem takiej funkcji. Zgodnie z prośbą firmy Freshview pismo zostało przekazane Dyrektorowi Generalnemu IAB Polska i udostępnione do publicznej wiadomości. Zastanowimy się wspólnie w IAB jak odnieść się do zaistniałej sytuacji. Do tego czasu powstrzymujemy się od jakichkolwiek komentarzy."

Aktualizacja: 05 września 2008 11:18
Dodano wypowiedź Krzysztofa Dębowskiego, Dyrektora Zarządzającego Sare
Aktualizacja: 04 września 2008 15:52
Dodano wypowiedzi Krzysztofa Adamusa, dyrektora kreatywnego i członka zarządu Opcom oraz Paweła Sali, Product Managera FreshMail.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.