Nie wszyscy wiedzą co to jest sieć społecznościowa

Bożena Jaskowska | 2008-09-03 16:27:28
Ponad połowa mieszkańców 17 wybranych krajów, w tym Polski, nie wie co to jest sieć społecznościowa - podaje eMarketer powołując się na badania Synovate.
W badaniu Synovate spytano 13 tys. respondentów z 17 krajów (Brazylii, Bułgarii, Kanady, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Japonii, Holandii, Polski, Rosji, Serbii, Słowacji, Poł. Afryki, Tajwanu oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych) czy słyszeli o istnieniu sieci społecznościowych. Ponad połowa ankietowanych (58%) udzieliła odpowiedzi przeczącej. Stwierdzono także - co raczej nie jest już specjalnie zaskakujące - że znajomość przedmiotu wzrasta u młodszych obywateli.

Respondentów spytano również o uczestnictwo w sieciach społecznościowych. Średnio 26% z nich zdeklarowało, iż należy do społecznościówki, przy czym największą popularnością - wg analityków Synovate - sieci społecznościowe cieszą się w Holandii (49% uczestnictwo), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (46%), Kanadzie (44%) oraz Stanach Zjednoczonych (40%).

Wyniki badania dotyczące świadomości istnienia serwisów społecznościowych mogą zaskakiwać jeśli spojrzy się na statystyki dotyczące liczby ich uczestników.

Kwietniowe badania Universal McCann mówią o znacznym procencie internautów korzystających ze społecznościówek. Analitycy wykazali wówczas, iż również Holendrzy są najbardziej aktywnymi uczestnikami społeczności (korzysta z nich 3,7 mln internautów stanowiących 36,4% wszystkich mieszkańców kraju). Równie duży procent uczesników społeczności zidentyfikowano wtedy także w Wielkiej Brytanii (10,6 mln stanowiących 29,1% mieszkańców) oraz w Tajwanie (4 mln stanowiących 25,8% ludności), Korei Południowej (9,4 mln - 23,7%) oraz w Stanach Zjednoczonych (43 mln uczestników sieci społecznościowych, 23,4% populacji).
Wg raportu Universal McCann polscy uczestnicy sieci społecznościowych liczą 2,7 mln czyli 11,2% mieszkańców kraju.

Uczestnicy sieci społecznościowych wg badania Universal McCann Uczestnicy sieci społecznościowych wg badania Universal McCann

Źródło: http://www.emarketer.com
Ocena:
Twoja ocena:
Komentarze (3)
2008-09-04 07:58:41
matematyk
Prosty rachunek 2,7 mln - 11,2% x - 100% ------------ x = 27 mln gdzie x ilość mieszkańców Polski
2008-09-03 23:11:01
cvb
a co tu niby wiedziec skoro cos takiego nie istnieje?portale społecznościowe to tak ale sieć?chyba że budowana jest społecznie czyli kazdy znosi co ma zrzutka na kable i mamy sieć lan miedzy uzytkownikami - wtedy to moze byc siec spoleczna ale idg widze usilnie probuje nowe terminy wymyslac robiac z siebie baranow - przykre
2008-09-03 20:13:02
ktoś
"zagożałymi"

reklama
Wideo
Polecane
White Papers

Rimatrix S – poznaj zalety nowoczesnej koncepcji budowy Centrum Danych

Jaka jest przewaga Rimatrix S nad konkurencyjnymi technologiami budowy Centrów Danych? Dla kogo wdrożenie rozwiązania firmy...

Najlepsze praktyki: kryzys w biznesie – jak zapewnić ciągłość działania i osiągać zyski

Każde przedsiębiorstwo prędzej czy później stanie w obliczu mniejszego bądź większego kryzysu. Przyczyny mogą być...
Subskrypcje
Raport adSTANDARD 2014
Raport konferencyjny powstał w wyniku wielu spotkań i konsultacji z Radą programową konferencji adSTANDARD 2014. Jego podstawę stanowią najnowsze informacje o stanie polskiego rynku reklamy z uwzględnieniem porównań do osiągnięć i...
Znajdziesz nas

© Copyright 2014 International Data Group Poland S.A.
02-092 Warszawa ul. Żwirki i Wigury 18a
tel.(+4822)321-78-00 fax(+4822)321-78-88