Nie wszyscy wiedzą co to jest sieć społecznościowa

Ponad połowa mieszkańców 17 wybranych krajów, w tym Polski, nie wie co to jest sieć społecznościowa - podaje eMarketer powołując się na badania Synovate.

W badaniu Synovate spytano 13 tys. respondentów z 17 krajów (Brazylii, Bułgarii, Kanady, Francji, Niemiec, Indii, Indonezji, Japonii, Holandii, Polski, Rosji, Serbii, Słowacji, Poł. Afryki, Tajwanu oraz Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych) czy słyszeli o istnieniu sieci społecznościowych. Ponad połowa ankietowanych (58%) udzieliła odpowiedzi przeczącej. Stwierdzono także - co raczej nie jest już specjalnie zaskakujące - że znajomość przedmiotu wzrasta u młodszych obywateli.

Respondentów spytano również o uczestnictwo w sieciach społecznościowych. Średnio 26% z nich zdeklarowało, iż należy do społecznościówki, przy czym największą popularnością - wg analityków Synovate - sieci społecznościowe cieszą się w Holandii (49% uczestnictwo), Zjednoczonych Emiratach Arabskich (46%), Kanadzie (44%) oraz Stanach Zjednoczonych (40%).

Wyniki badania dotyczące świadomości istnienia serwisów społecznościowych mogą zaskakiwać jeśli spojrzy się na statystyki dotyczące liczby ich uczestników.

Kwietniowe badania Universal McCann mówią o znacznym procencie internautów korzystających ze społecznościówek. Analitycy wykazali wówczas, iż również Holendrzy są najbardziej aktywnymi uczestnikami społeczności (korzysta z nich 3,7 mln internautów stanowiących 36,4% wszystkich mieszkańców kraju). Równie duży procent uczesników społeczności zidentyfikowano wtedy także w Wielkiej Brytanii (10,6 mln stanowiących 29,1% mieszkańców) oraz w Tajwanie (4 mln stanowiących 25,8% ludności), Korei Południowej (9,4 mln - 23,7%) oraz w Stanach Zjednoczonych (43 mln uczestników sieci społecznościowych, 23,4% populacji).

Wg raportu Universal McCann polscy uczestnicy sieci społecznościowych liczą 2,7 mln czyli 11,2% mieszkańców kraju.

Nie wszyscy wiedzą co to jest sieć społecznościowa

Uczestnicy sieci społecznościowych wg badania Universal McCann

Źródło: http://www.emarketer.com