Facebook może zarobić nawet 40 mln USD na wirtualnych prezentach

Serwis społecznościowy Facebook może liczyć w tym roku nawet na 40 mln USD dochodu ze sprzedaży wirtualnych prezentów. Jak przewiduje firma Lightspeed Venture Partners, suma ta może wahać się między 28 mln - 43 mln USD.

Serwis Facebook odnotowuje wzrastającą liczę sprzedanych prezentów, które użytkownicy dają sobie nawzajem - wynika z obliczeń Lightspeed Venture Partners. Od 390 tys. do nawet 600 tys. prezentów jest sprzedawanych na serwisie w każdym tygodniu.

Facebook wprowadził sprzedaż wirtualnych prezentów w lutym 2007 r. Prezentem dumnie nazwany został mały obrazek, przedstawiający np. kwiatek, serce, słońce. Tego typu upominek dodawany jest po zakupie do profilu obdarowanej osoby, a odwiedzający profil użytkownicy mogą podziwiać dary w specjalnie przeznaczonym do tego polu na stronie. Prezenty kupuje się w sklepie dodanym do serwisu.

Ciekawym wydaje się fakt, że mimo iż upominki są wirtualne ich liczba bywa limitowana. Ten sposób sprzedaży wpływa na większy popyt na podarunki.



Źródło: Venture Beat

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.