Internetowy PR prezesów polskich banków

Podczas minionych dwóch miesięcy najczęściej wymienianym w mediach internetowych prezesem banku był Jan Krzysztof Bielecki, szef Pekao SA - wynika z raportu na temat internetowego wizerunku wybranych prezesów banków przygotowanego przez portal finansowy Bankier.pl wraz NewsPoint.

Analiza ilościowa objęła artykuły, które pojawiły się w okresie 1 sierpnia 2007 - 31 lipca 2008. Do analizy wybrano 18 prezesów najbardziej znanych polskich banków.

Dwie pierwsze pozycje zajęli liderzy dwóch największych na polskim rynku graczy: Jan Krzysztof Bielecki z Pekao SA (1378 publikacji) oraz Jerzy Pruski z PKO BP (950 publikacji). Kolejne miejsca przypadły: Józefowi Wancerowi z BPH (609 publikacji) oraz Mariuszowi Grendowiczowi z BRE (516 publikacji).

Analiza jakościowa objęła artykuły z ostatnich trzech miesięcy. Nazwiska prezesów banków występują w kontekście komunikacji prowadzonej przez działy PR - wskazuje na to duża liczba powtarzających się tekstów o identycznej strukturze i korporacyjnym charakterze.

Prezesi są wzmiankowani w kontekście wyników finansowych, planów krótko- oraz długoterminowych, fuzji i inwestycji, a także przy okazji informacji giełdowych. Dużo miejsca zajmują również informacje dotyczące rynku bankowości w Polsce: strategii banków, ich rywalizacji z konkurentami, ale także trendów konsumenckich. Wiele pisze się też o kwestiach kadrowych i nagrodach . Rzadziej nazwiska prezesów są wzmiankowane w kontekście typowo produktowym.

Źródło: http://www.newspoint.pl

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.