MySpace prześcignęło Yahoo! w ilości wyświetlanych reklam

Yahoo! Inc. nie zajmuje już pierwszego miejsca w USA pod względem wyświetlania reklam. Pozycję lidera w tej kategorii zajmuje obecnie, należący do Fox Interactive Media, serwis MySpace - podało comScore.

Zgodnie z wynikami przedstawionymi w tym tygodniu przez firmę badawczą comScore, serwisy należące do Fox Interactive Media (na czele z MySpace) osiągnęły 56.8 mld odsłon reklam w czerwcu. Według tych samych badań, strony należące do Yahoo! miały w tym samym okresie już tylko 53.8 mld wyświetleń.

Reuters podaje, że mimo wzrostu w liczbie wyświetleń, MySpace nie prześcigną jednak Yahoo! pod względem dochodów, jakie korporacja czerpie z reklamy typu display. Koszt CPM (cost-per-mile) za wyświetlenie reklamy na Yahoo! jest znacząco wyższy od tego na MySpace.

Za wcześnie by ogłaszać, że MySpace prześcignęło Yahoo! na dobre, ale jak podaje comScore - udział Yahoo! w rynku systematycznie spada od lipca 2007 r. Yahoo! jednak nie zgodziło się z wynikami badania i podważyło metodologię użytą przez comScore.

Źródło: Reuters