Microsoft kupuje Greenfield Online

Microsoft ogłosił właśnie decyzję o wykupieniu spółki Greenfield Online, twórcy znanego internetowego serwisu ciao.com. Łączna wartość transakcji to niemal 500 milionów dolarów.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Jak podaje Microsoft, Greenfield Online zostanie kupiony za 486 milionów dolarów. Powodem wykupienia spółki była chęć poprawienia wpływów giganta z Redmond na rynku internetowych wyszukiwarek.

Obecnie usługi wyszukiwania internetowego zdominowane są przez Google, które posiada około 62% udziału w światowym rynku. Dla porównania Microsoft może pochwalić się jedynie 2%. Wyprzedzają go, miedzy innymi, takie serwisy jak eBay oraz rosyjski Yandex.

Tami Reller, przedstawiciel amerykańskiego giganta, stwierdził iż ludzie pracujący nad ciao.com stworzyli serwis najwyższej klasy. Jego zdaniem jest on w pełni intuicyjny i z pewnością poprawi sytuację Microsoftu na rynku internetowych serwisów.

Przypomnijmy, że ciao.com jest serwisem oferującym pomoc w zakupie różnych produktów, głównie elektroniki. Twórcy strony czerpią zyski z reklam oraz sponsorów.

Obydwie firmy chcą zakończyć transakcję jeszcze pod koniec tego roku.

Zobacz także:

Google chce zapobiec transakcji Microsoft-Yahoo

Microsoft nie odpuszcza Yahoo!

Microsoft chce kupić Yahoo?

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.