Czerwcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Już trzy serwisy należące do QXL Poland znajdują się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych witryn w Polsce. W rankingu witryn według miesięcznej liczby odsłon na piąte miejsce awansuje Wirtualna Polska. W czerwcowym Megapanelu bardzo wyraźnie widać dalszy wzrost znaczenia Google. Wyszukiwarka sukcesywnie zwiększa zasięg, czas jaki użytkownicy spędzają na witrynie jak i liczbę jej odsłon. Zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi wynikami Megapanelu.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego

Rozpoczynające zestawienie Google z miesiąca na miesiąc staje się coraz popularniejsze w naszym kraju - porównując do maja, Google zwiększyło zasięg o ponad 2,5 punktu procentowego. Tendencja ta jest również zauważalna za Oceanem, gdzie Google obecnie zajmuje 70% amerykańskiego rynku wyszukiwarek (wg. Hitwise).

Aż trzy serwisy należące do QXL Poland znajdują się już w pierwszej dwudziestce. Pierwszy z nich to Allegro.pl, którego zasięg w porównaniu z majem podniósł się o 1,18 punktu procentowego, co wystarczyło by dać serwisowi aukcyjnemu 5. miejsce w tym zestawieniu, zaraz przed Interia.pl, która tym samym spadła na 6. pozycję.

Kolejny produkt od QXL Poland w rankingu to porównywarka cen. W zeszłym miesiącu www.Ceneo.pl zagościło na 18. miejscu wśród najpopularniejszych witryn w Polsce i wygląda na to, że porównywarka zdominowała już inne serwisy o podobnej funkcjonalności (czyli np. Nokaut.pl). Trzeci serwis należący do QXL to otoMoto.

Na 12. z 13 awansuje Grupa Fotka.pl, a Grupa Gadu-Gadu traci prawie 3,5 proc. zasięgu, co daje jej 13. miejsce. Grupa Medousa.pl zaliczyła spory awans - z 20. na 16. pozycję.



Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

Coraz mniej odsłon dokonują użytkownicy dwóch ważnych serwisów społecznościowych: Fotka.pl (z 5. na 6.) oraz E-puls (z 11.na 12.).

Wirtualna Polska wraca na 5. pozycję sprzed dwóch miesięcy, którą wtedy zabrała jej Interia.pl.

Coraz więcej odsłon dokonuje się na witrynie PKO BP, które miesiąc temu zajmowało 18. pozycję, a jeszcze dwa miesiące wstecz 20.



Ranking witryn według miesięcznego czasu

Również i w tym rankingu Google zyskuje na znaczeniu. Coraz więcej czasu poświęcamy na poszukiwanie treści w internecie za pomocą tej wyszukiwarki. Tendencja ta odbija się niekorzystnie na portalu Onet.pl, który przez to spada na 3. pozycję. O oczko awansuje YouTube.com.



Ranking komunikatorów

W zestawieniu komunikatorów jak zwykle bez większych zmian. Pierwsze trzy aplikacje (Gadu-Gadu, Skype, Tlen.pl) zyskują na zasięgu - w tym Skype nawet o 2,5 proc. Na 9. miejsce z 12. awansuje komunikator Flircik.



Informujemy, że Internet Standard publikuje jedynie wyniki dostarczane przez PBI/Gemius. O przyporządkowaniu każdego z serwisów do odpowiedniej kategorii tematycznej decyduje Rada Badania PBI.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.