Przymierze przeciw zwodniczym reklamom
- Artur Małek,
- 08.08.2008, godz. 10:41
Liderzy e-commerce w USA połączyli siły, by ostrzegać internautów przed zwodniczymi reklamami online.
Grupa, która nazwała się Alliance Against Bait & Click (Przymierze Przeciw Przynęcie i Kliknięciu), ma nadzieje zwiększyć świadomość ludzi na temat reklam internetowych. Chodzi tu o reklamy, które zwodzą użytkowników na potencjalnie niebezpieczne witryny, poprzez nieautoryzowane używanie marek i nazw firm.
W skład AABC wchodzą m.in. Intercontinental Hotels Group, Marriott Hotels and Resorts czy Northwest Airlines. Grupa chce uświadomić internautów w praktyce pozycjonowania w wyszukiwarkach na słowa kluczowe, gdzie reklamodawca kupuje słowa związane z marką innej firmy, aby wysoko wypozycjonować na nich swoją stronę. Sposób ten określany jest jako scam ad.
"Gdy marka jest umieszczana jako słowo kluczowe w wyszukiwarce, pojawia się [scam ad], który porywa konsumenta na stronę konkurencji" - czytamy w oficjalnym oświadczeniu AABC.