Grupa meble.pl przejmuje konkurentów
- Artur Małek,
- 07.08.2008, godz. 10:35
Kontrolowana przez Jarosława Czarnika Grupa meble.pl przejęła w lipcu dwa konkurencyjne serwisy internetowe. Wartość transakcji przekroczyła 300 tysięcy złotych.
Serwisy, które zostały kupione i weszły do Grupy meble.pl to meblowy.com.pl oraz mebleo.pl. Łączna wartość transakcji wyniosła ponad 300 tysięcy złotych i pochodziła ze środków własnych grupy. Pierwszy z przejętych serwisów - meblowy.com.pl - to internetowy katalog mebli, którego celem jest promocja oferty polskich producentów mebli. W najbliższym czasie witryna zostanie w pełni zintegrowana z portalem meble.pl Drugi z zakupionych serwisów to mebleo.pl, którego cały ruch został skierowany na pasaż handlowy sklep.meble.pl.
"Akwizycja jest jednym z elementów strategii rozwoju jaka została przyjęta przez Grupę meble.pl, choć nie jest to element najistotniejszy. Do końca roku chcemy zbudować silną pozycję wśród serwisów z tak zwanej kategorii budownictwo i nieruchomości oraz bardzo mocno wypromować nasz pasaż handlowy, który jest unikatowym rozwiązaniem na polskim rynku meblarskim" - skomentował Jarosław Czarnik, właściciel firmy kontrolującej Grupę meble.pl.
Grupę meble.pl tworzy sześć serwisów internetowych z których najważniejszy to działający od pięciu lat portal meble.pl. Według ostatniego, majowego badania Internetu Megapanel PBI/Gemius serwis meble.pl posiada zasięg rzędu 1,53 proc. Meble.pl jest głównym motorem zasięgu dla Grupy meble.pl, która łącznie osiągneła w maju 1,56 proc. zasięgu. Grupa należy obecnie do internetowej sieci reklamowej BUDOWNICTWOonline, która zarządzana jest przez dom mediowy Cormedia.