Czy AOL walczy o polski rynek?

Już od dobrych kilku miesięcy Aol.pl działa na rodzimym rynku. Dla jednych to książkowy przykład lekceważenia potencjału rynku przez zagraniczne koncerny w momencie wkraczania do polskiego internetu i brak odpowiedniej oferty stworzonej dla polskiego internauty. Inni są ostrożni w swoich sądach i przestrzegają przed lekceważeniem amerykańskiego giganta spodziewając się, iż jeszcze sporo może się wydarzyć. Jednak generalnie przeważa opinia, iż dobrze się dzieje, że obce koncerny internetowe interesują się rynkiem polskim i podejmują mniej lub bardziej udane próby zdobycia naszego internauty.

Wg majowego Megapanelu PBI/Gemius portal Aol.pl przyciągnął 118 203 unikalnych użytkowników, co dało mu 0,80% zasięgu w polskim internecie. Pozostałe zaś jego serwisy odnotowały liczbę 119 878 unikalnych użytkowników, co przełożyło się razem z Aol.pl na 0,81% zasięgu). Te wyniki nie są specjalnie imponujące ale przecież od startu w Polsce minęło zaledwie 7 miesięcy (dla porównania Nasza-Klasa w 7 miesięcy od oficjalnego startu zdobyła ponad 50% zasięg...)

Nie należy jednak zapominać, iż pod marką AOL działa niezwykle popularny w Polsce darmowy odtwarzacz multimedialny WinAmp - i to on przede wszystkim podkręca statystyki zasięgowe AOL w Polsce. Gemius podaje, iż w marcu była to czwarta witryna w kategorii "Komputery i informatyka", która zdobyła 1,3 mln unikalnych użytkowników i 9% zasięg. Nic dziwnego, iż w informacji prasowej od Aol Europa przeczytać można, że AOL w Polsce miesięcznie zdobywa ponad 1,6 mln użytkowników. Niewątpliwie ta liczba już robi wrażenie...

Co więcej, Victoria Johnson, Marketing Manager AOL Europe, mówi, iż wewnętrzne statystyki firmy dot. liczby użytkowników AOL w Polsce podają sumy 5-6 krotnie wyższe, niż te cytowane za Gemiusem.

Przypomnijmy, iż w grudniu 2007 r. AOL startując na rynku polskim zaproponował internautom: serwis informacyjny zasilany przez Polską Agencję Prasową, wiadomości z życia gwiazd od Agory, aktualności ze świata filmu i repertuar kinowy uzyskiwany od Filmweb oraz horoskopy od Albireo. Do tego sztandarowe produkty AOL: komunikator AIM i poczta o nieograniczonej pojemności skrzynki, a także serwisy foto i wideo, gry i polska wersja darmowego odtwarzacza WinAmp.

Ariel Ekcstein zapowiedział wówczas, iż cele polskiej wersji portalu będą zbieżne z tymi, jakie istnieją w pozostałej części Europy. Chcemy dostarczyć naszym użytkownikom najlepsze produkty, by czas, który spędzają w sieci był jak najbardziej produktywny i owocny. Z kolei reklamodawcy mają otrzymać od nas takie rozwiązania, by mogli się połączyć z klientami - podkreślał w wywiadzie dla Internet Standard wicedyrektor ds. ekspansji europejskiej AOL.

O pierwszych wrażeniach przedstwicieli branżowego środowiska dotyczących wejścia Aol do Polski pisaliśmy w tekście pt. Co o Aol sądzi konkurencja.

Czy spełnianiem tych obietnic jest stopniowa rozbudowa portalu i uruchamianie kolejnych serwisów? Teraz w polskojęzycznej ofercie Aol.pl znalazły się m. in. trzy nowe serwisy: z zakresu: muzyki, filmu oraz nowości technologicznych, które wg zapewnień Victorii Johnson, współtworzone są przez rodzimy zespół lokalnych dziennikarzy dostosowujących tematykę do potrzeb polskiego odbiorcy.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.