Muzodajnia Polkomtela już działa

Zapowiadana jako muzyczna rewolucja na polskim rynku Muzodajnia.pl już działa. Polkomtel SA, operator sieci Plus GSM otwierający Muzodajnię, chce w ciągu roku zdobyć 300 tys. klientów.

W ofercie Muzodajnii dostępne są legalne pliki z muzyką mp3 do ściągnięcia na telefon komórkowy lub komputer oferowane w drodze kupna lub wypożyczenia - zarówno dla abonentów Plusa i innych klientów Polkomtela jak i dla wszystkich internautów.

Wysokość abonamentu zależna jest od liczby utworów i usługi operatora - twórcy projektu podkreślają jednak, że na pewno muzyka z Muzodajnii będzie wielokrotnie tańsza od tej dostępnej w tradycyjnym sklepie, dodatkowo bez konieczności płacenia za pojedyncze utwory. Muzodajnia to bogaty w treści i kompleksowy serwis muzyczny, w którym zakup muzyki będzie średnio ok. 20 razy tańszy niż w tradycyjnym sklepie.Nie bez znaczenia jest również fakt, że nasz produkt może przyczynić się do ograniczenia nielegalnej dystrybucji muzyki.- podkreśla zalety projektu Jarosław Bauc, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A.

Na szczęście nie potwierdziły się przypuszczenia, iż wszystkie pliki muzyczne w Muzodajnii chronione będą archaicznym DRM. Ma to miejsce jedynie w przypadku plików wma dostępnych w wypożyczalni oraz w darmowej promocyjnej wersji projektu, z której każdy po założeniu konta może ściągnąć na próbę 10 utworów.

Muzodajnia.plMuzodajnia.pl

Dlaczego miałoby nam się nie udać? Już kilka przykładów biznesowych w naszym kraju pokazało, że Polacy potrafią stworzyć rozwiązania, które u nas przyjmują się lepiej niż rozwiązania światowe - przekonuje Krzysztof Kilian, Wiceprezes Zarządu Polkomtel S.A.

Przemysław Danielewski, Dyrektor Zarządzający Iplay.pl
Subskrypcja jest najnowszym pomysłem rynku muzycznego na przyciągnięcie klientów do zakupu legalnej muzyki. Oferowanie dużych katalogów muzycznych i nieograniczonego do nich dostępu za stałą, niewysoką opłatę, na kształt abonamentu, pozwala klientom o wiele swobodniej czerpać ze świata muzyki. Takie podejście przywiązuje klienta do serwisu i jednocześnie zapewnia stały dopływ środków finansowych, które mogą posłużyć do inwestowania w polepszenie i powiększenie katalogu produktów. Jednocześnie użytkownicy nie są narażeni na ponoszenie wysokich kosztów za zakup pojedynczych utworów czy albumów.

Co do oferty Plusa zbyt mało jeszcze wiemy. W tej chwili - jeśli chodzi o wersję promocyjną usługi - jakość plików jest zaniżona, ograniczone znacznie są też możliwości korzystania z plików muzycznych (brak możliwości nagrywania płyt CD czy synchronizowania z odtwarzaczami przenośnymi lub telefonami).

Podsumowując można powiedzieć, że kierunek wybrany przez Plus jest zgodny z najnowszymi trendami, które zapoczątkowane zostały w Europie Zachodniej i pozostaje nam mieć nadzieję, że produkt ten będzie ciągle rozwijany i ulepszany przez Plusa.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.