Kobieca twarz najpopularniejszych serwisów społecznościowych

Kobiety mają liczebną przewagę nad mężczyznami w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Więcej mężczyzn jest jedynie w LinkedIn i Perfspot - dowodzi badanie przeprowadzone przez firmę Rapleaf.

Statystyczne badanie struktury uczestników społeczności (z uwzględnieniem ich wieku oraz płci) przeprowadzono wśród 49,3 mln uczestników serwisów / sieci społecznościowych. Okazało się, że w tych najpopularniejszych (MySpace, Facebook, Bebo, Hi5) - kobiety stanowią wyraźną większość. Np. wśród uczestników społeczności Facebook w wieku 18-24 lat jest w przybliżeniu 1,65 mln kobiet, podczas gdy mężczyzn zaledwie 977 tys. (82 tys. to internauci, którzy nie zdefiniowali tej cechy w swoim profilu). W MySpace w tej samej grupie wiekowej również dominują kobiety: ich liczba to 7,09 mln w porównaniu do 5,22 mln grupy mężczyzn.

Badanie wykazało, że jedynie w dwóch sieciach: skupiającej profesjonalistów LinkedIn oraz w o wiele mniej popularnej Perfspot większość mają mężczyźni. I przewaga ta widoczna jest we wszystkich grupach wiekowych, szczególnie wśród internautów w wieku od 25 roku życia.

Pozostałe wnioski pokazują, iż kobiety w wieku 14-24 lat są bardziej aktywnymi uczestnikami społeczności oraz mają więcej znajomych niż mężczyźni w tej grupie wiekowej. Jeśli zaś chodzi o internautów starszych - sytuacja jest odwrotna. To mężczyźni w wielku od 35 lat są bardziej aktywni i mają więcej znajomych w sieci. Statystki Rapleaf ukazują, że "średnio" uczestnik serwisów społecznościowych ma od 2 do 25 znajomych.

Ciekawie przedstawia się sytuacja w grupie internautów powyżej 69 roku życia. Najwięcej skupionych ich jest w serwisie MySpace (71 tys. kobiet i 66 tys. mężczyzn), Flixster (27 tys. kobiet i 26 tys. mężczyzn), Hi5 oraz Bebo i Classmates.