Raport PBI: Euro 2008 w opinii Internautów kibiców

Natychmiast po skończonym meczu kibice internauci siadali do komputerów by komentować, blogować i dzielić się emocjami z innymi kibicami - wynika z raportu opublikowanego przez spółkę Polskie Badania Internetu.

W jaki sposób Internet uzupełnia telewizję?

Medium dominującym w śledzeniu wydarzeń na żywo pozostaje telewizja, ale coraz więcej kibiców łączy oglądanie jej z aktywnością w internecie. W wielu domach dzielono uwagę miedzy ekranem telewizora a komputera. Po skończonym meczu strony sportowe oglądało ponad polowa internautów. Z okazji mistrzostw niektórzy zmienili zdjęcia w serwisie społecznościowym i podpis w komunikatorze internetowym. Internet służył również jako tuba do rozładowania emocji związanych z wydarzeniem. Także i większość naszych badanych kibicowała w sposób aktywny: wywiesiła flagę, udekorowała samochód, a 8% internautów pomalowało sobie twarz w barwy narodowe.

Czy kibice pamiętają, kto był sponsorem mistrzostw?

Wyniki badania wskazują, że większość badanych nie rozróżnia sponsora drużyny lub sponsora mistrzostw od marek, które żadnymi sponsorami nie były, a reklamowały się przy okazji mistrzostw. Paradoksalnie marka NIKE, która nawet nie emitowała spotów reklamowych podczas mistrzostw, została wskazana przez ponad połowę badanych jako marka kojarząca się z Euro2008.

Żródło: PBIKliknij, aby powiększyćŻródło: PBI

Czy sponsorowanie olimpiady w Pekinie może zaszkodzić markom?

To zależy. Zdaniem młodszych - nie. I oni tez najczęściej wierzą, że igrzyska w Chinach w jakiś sposób pomogą w sprawach praw człowieka. Starsi są bardziej sceptyczni - dopuszczają możliwość, że reputacja marki ucierpi przez zaangażowanie się w sponsorowanie olimpiady i nie wierzą, by igrzyska cokolwiek w Chinach zmieniły.

Jak twoim zdaniem sponsorowanie przez firmy lub marki Olimpiady w Pekinie wpłynie na postrzeganie tych marek lub firm? Źródło: PBIKliknij, aby powiększyćJak twoim zdaniem sponsorowanie przez firmy lub marki Olimpiady w Pekinie wpłynie na postrzeganie tych marek lub firm? Źródło: PBI

Notka metodologiczna:
Badanie zrealizowano w dniach 30.06. - 06.07. 2008 r. w postaci ankiety online na próbie 915 Internautów kibiców.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.