Nowa wersja GazetaPraca.pl

Serwis pośrednictwa pracy - GazetaPraca.pl - zaprezentował nową odsłonę witryny. Poza zmienioną szatą graficzną wśród nowości znalazły się m. in. wyszukiwarka ofert pracy, nowe konto użytkownika oraz sekcje tematyczne.

W nowej GazetaPraca.pl znalazły się cztery sekcje tematyczne. Nowością jest sekcja "Wiadomości", poświęcona w całości aktualnościom z rynku pracy i stanowiąca kompendium wiedzy na jego temat. Prezentowane w niej są informacje, raporty, analizy ekspertów, ale również rozbudowane formy publicystyczne, jak reportaże, wywiady oraz cykle tematyczne poświęcone sytuacji pracowników i pracy w polskich firmach.

Kolejna sekcja, "Centrum kariery" gromadzi bogate zasoby poradnikowe GazetaPraca.pl, w których internauci znajdą m. in. informacje o kodeksie pracy, testy, sekcje związane z samorozwojem, informacje o wynagrodzeniach itp.Informacje dla poszukujących pracy zostają w sekcji "Praca za granicą", natomiast dedykowaną sekcję zyskali studenci - propozycje stażów i praktyk oraz cenne informacje dla rozpoczynających życie zawodowe młodzi ludzie znajdą w sekcji "Praca dla studentów".



W nowym serwisie znajdzie się również grupa blogów eksperckich, poświęconych między innymi zarobkom, samorozwojowi, oraz nauce języka angielskiego. Każdy blog prowadzony będzie przez ekspertów z danej dziedziny, wśród których znajdą się m.in. specjaliści z AG Test HR.

Zmianom w serwisie towarzyszy wprowadzenie nowej platformy ogłoszeniowej, opracowanej specjalnie na potrzeby GazetaPraca.pl. Dosyć niefortunnie została nazwana dostępna na serwisie wyszukiwarka: Praca wyszukiwarka.

Równocześnie z nową wersją serwisu uruchomione zostało centrum prasowe Press.GazetaPraca.pl dedykowane mediom, partnerom GazetaPraca.pl oraz firmom i organizacjom HR.

"Ewolucja serwisu to naturalny efekt rosnącego zainteresowania platformami, które oferują nie tylko pośrednictwo w procesie rekrutacyjnym, ale również towarzyszą pracownikom i pracodawcom w życiu zawodowym" - mówi Dorota Bachman, dyrektor serwisów rekrutacyjnych Agory.

Wygląda na to, że serwis należący do Agory, stara się cały czas umacniać i tak już silną pozycję na rynku. W ostatnich badaniach Megapanelu (kwiecień) GazetaPraca.pl zajęła pierwsze miejsce w "kategorii praca". Prześcignęła tym samym dotychczasowego lidera w tej kategorii, czyli Pracuj.pl

komentuje Magdalena Górak, specjalista ds. komunikacji Artegence
Spore pole, jaskrawy kolor ramki i centralne umieszczenie wyszukiwarki na stronie sprawiają, że nie sposób jej ominąć. Większość użytkowników odwiedza portal przede wszystkim w celu znalezienia pracy, więc dobra widoczność wyszukiwarki jest kluczowa. Dodawania ogłoszeń również nie sprawia problemu bo wielki buton krzyczy "dodaj ogłoszenie". Ogólnie strona główna sprawia wrażenie przeładowanej i jednak nazbyt kolorowej. Rozumiem biznesowy sens umieszczenia logo klientów pod wyszukiwarką, jednak dla użytkowników nie mają one z reguły większej wartości.

Po wpisaniu stanowiska, którego szukamy trafiamy na stronę wyników, z których paradoksalnie te na górze mogą zostać niezauważone. Są umieszczone na kolorowym tle i oko się z nich ześlizguje niżej. Gdy zdecydujemy się skorzystać z opcji pomocy widocznej przy nazwie stanowiska, to spotka nas srogi zawód, bo żadnej jej formy (jeszcze) nie znajdziemy. Plusem są działające filtry przy wyszukiwaniu, dostępne po prawej stronie.

Ze smaczków: w prawym górnym rogu obok zgrabnych zakładek z kalkulatorem, czy "dodaj CV" znalazł się też skrót do pasków Dilberta. Dwa kliknięcia i można delektować się jego najnowszymi przygodami.

Ewolucja portalu nie jest drastyczna, nie pojawiły się żadne zwalające z nóg funkcję. Portal sprawia w każdym razie ogólne wrażenie przejrzystego i funkcjonalnego.


komentuje Tomasz Sąsiadek, Project Manager Digital One
Uważam, że zmiany, jakie zaszły u lidera polskich serwisów rekrutacyjnych, zmierzają we właściwym kierunku. Mam tu na myśli szatę graficzną, która sprawia pozytywne wrażenie, przejrzyste menu, funkcjonalnie zorganizowane elementy strony głównej, jak i podstron oraz rozbudowę serwisu m.in. o dział "Wiadomości". Wszystkie te elementy to mocne punkty serwisu, podobnie jak dostępna w nim wyszukiwarka ofert pracy, sprawnie wybierająca ogłoszenia, pasujące do ustalonego wcześniej profilu danej osoby.

Niestety rozmiar reklam, pojawiających się przy pierwszych odsłonach serwisu, może przytłoczyć potencjalnych użytkowników, zaś długość i wielkość strony ogranicza jego czytelność. Na niekorzyść serwisu działa również jego nazwa. Użytkownicy, którzy będą wpisywać adres serwisu z pamięci, bezpośrednio w oknie przeglądarki, mogą przypadkowo wpisać gazeta.praca.pl, co spowoduje przekierowanie do serwisu praca.pl.


komentuje Monika Mikowska, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Janmedia Interactive
Zmiana serwisu pracagazeta.pl to raczej drobny lifting. Pod względem kolorystycznym nowa wersja serwisu jest podobna do poprzedniej. Z punktu widzenia użyteczności również mało zmian. Patrząc tylko na pierwszą stronę portalu, można stwierdzić że prezentuje ona podobny poziom. Zwraca uwagę przewijany tekst ofert specjalnych, ale jest on trudniejszy w czytaniu niż statyczny tekst w poprzedniej wersji serwisu.

Ogólnie, jest lepiej. Co najważniejsze, strona główna serwisu wydaje się przejrzyście zaprojektowana i zawiera najpotrzebniejsze narzędzia dla szukających pracy i pracodawców.

Aktualizacja: 24 lipca 2008 08:49
Artykuł uzupełniono o opinie ekspertów.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.