Popularność mobilnych aplikacji w Stanach Zjednoczonych i Europie

Najbardziej popularną aplikacją telefonu komórkowego wykorzystywaną przez abonentów amerykańskich jest przesyłanie zdjęć, podczas gdy w Europie nadal najpowszechniejsze są wiadomości sms - wynika z najnowszego badania Comscore "M:Metrics Benchmark Study"

Przesyłanie zdjęć za pośrednictwem telefonu komórkowego to aplikacja której popularność w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła w Stanach Zjednoczonych aż o 60%, zaś w Europie zaledwie o 16%.

Dziś w Stanach Zjednoczonych 24% abonentów wykorzystuje swoje telefony w celu wysyłania i otrzymywania zdjęć od innych nadawców. Kolejną aplikacją popularną za oceanem jest przesyłanie wiadomości sms (deklaruje tak 19% abonentów). Dopiero na trzecim miejscu znalazła się usługa poczty elektronicznej, której za pomocą telefonu komórkowego używa 13% abonentów.

W Europie telefon komórkowy wykorzystywany jest w nieco odmienny sposób. Niezwykle popularne są usługi sms, które średnio w badanych krajach (Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy i Wielka Brytania) wykorzystuje ponad 50% abonentów. Co czwarty Europejczyk chętne przesyła zdjęcia za pośrednictwem telefonu komórkowego (najwięcej we Włoszech i Hiszpanii - ponad 31%). Na trzecim miejscu pod względem popularności wykorzystania aplikacji w telefonie komórkowych znalazło się słuchanie muzyki (18,5%). Poczta e-mail stanowi marginalny procent wykorzystywanych aplikacji w Europie - wynika z badania Comscore "M:Metrics Benchmark Study". Popularniejsze od niej okazuje się być: przeglądanie informacji w mobilnym internecie, oglądanie video oraz gry mobilne.

Analitycy ComScore podkreślają niezwykle dynamiczny wzrost popularności przesyłania zdjęć za pośrednictwem telefonu - szczególnie w Stanach Zjednoczonych. Spowodowane to jest coraz większą liczbą na rynku telefonów wyposażonych w aparat fotograficzny: w Europie posiada je 78% abonentów, w Stanach Zjednoczonych: 66%.

Warto przyjrzeć się tym statystykom pod kontem dzisiejszej premiery iPhone 3G, który niewątpliwie sprzyjać powinien wykorzystywaniu zaawansowanych aplikacji mobilnych. A który - wg pierwszych głosów - ma w sobie więcej marketingu nadgryzionego jabłuszka, niż innowacji.

Źródło: http://www.marketingcharts.com/

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.