Mobilny internet w USA osiągnął "masę krytyczną"

Najnowszy raport Nielsen Mobile "Critical Mass: The Worldwide State of the Mobile Web" potwierdza fakt o szybko wzrastającej popularności mobilnego internetu.

Analitycy Nielsen Mobile (firmy należącej do Nilesen Company) uważają, iż obecny stan mobilnego internetu osiągnął "masę krytyczną" stanowiącą punkt zwrotny w jego rozwoju w Stanach Zjednoczonych. Kumulacja wielu czynników sprzyjających popularności mobilnej sieci sprawi, iż w najbliższym okresie obserwować będzie można jego dynamiczny i szybki rozwój.

Coraz więcej abonentów telefonicznych korzysta z mobilnego internetu: 40 mln w Stanach Zjednocznonych (15,6% wszystkich abonentów), dalej plasuje się: Wielka Brytania, gdzie mobilni internauci stanowią 12,9% abonentów i Włochy z wynikiem 11.9% oraz Rosja (11.2%), Hiszpania (10.8%) i Tajlandia (10%) - mówią analizy Nielsen Mobile.

W Stanach Zjednoczonych liczba mobilnych internautów niemalże podwoiła się w stosunku do roku 2006 (wówczas wyniosła 22,4 mln użytkowników). Zauważalnym trendem w użytkowaniu mobilnego internetu wśród Amerykanów jest preferowanie mieszanych form płatności oraz korzystanie z pakietu nielimitowanego transferu danych - co niewątpliwie sprzyja popularyzacji tej formy usług u operatorów. Blisko 65% użytkowników mobilnego internetu w Stanach Zjednoczonych ma więcej niż 24 lata, największą grupę stanowią zaś internauci w wieku 35-54 lat.

Najpopularniejszymi markami telefonów wykorzystywanych do mobilnego surfowania po internecie są: Stanach Zjednoczonych Motorola (10%) oraz iPhone (4%), w Europie i Azji najczęściej korzysta się z modeli telefonów Nokia.

Badania Nielsen Mobile ukazują, iż najczęściej w mobilnym internecie w Stanach Zjednoczonych odwiedzane są portale (zagląda tam 89% abonentów) poczta e-mail (65%) oraz serwisy poświęcone prognozom pogody; aktualności, usługi wyszukiwawcze oraz transportowo-drogowe plasują się na kolejnym miejscach.

Najpopularniejszą witryną odwiedzaną przez Amerykanów w mobilnym internecie jest Yahoo! Mail, który w przeciągu miesiąca odwiedziło ponad 14 mln unikalnych użytkowników. Dalej jest Google Search z 9 mln publicznością.



Użytkownicy mobilnego internetu są bardziej otwarci na reklamy w tym medium. Badania Nielsen Mobile ukazują, iż co czwarty użytkownik, mając na uwadze specyfikę osobistego i niejako indywidualnego kontaktu z siecią poprzez telefon komórkowy, oczekuje więcej spersonalizowanych reklam dostosowanych do jego potrzeb. A już dzisiaj, 26% mobilnych internautów, przyznaje iż zauważyła reklamy pojawiające się w trakcie mobilnego surfowania po sieci. Dla reklamodawców to dobre prognozy sugerujące, iż w najbliższym czasie mobilny marketing internetowy stanie się jednym ze znaczących i efektywnych elementów kampanii reklamowych ich produktów i usług.

Analitycy Nielsen Mobile podsumowując wyniki badań podkreślają, iż mobilny internet osiągnął właśnie "masę krytyczną", stanowiącą punkt zwrotny w jego rozwoju. 40 mln użytkowników mobilnego internetu w Stanach Zjednoczonych, coraz bardziej dostępna telefonia 3G, lepsza jakość i szybkość łączy szerokopasmowych, korzystne dla użytkowników plany taryfowe uwzględniające nielimitowane transfery danych oraz samo zainteresowanie użytkowników i ich otwartość na spersonalizowane marketingowe przekazy mobilne - sprawiają, iż rozpoczyna się właśnie reakcja łańcuchowa, której efektem będzie lawinowy i dynamiczny rozwój mobilnego internetu w 2009 r.

W Polsce z mobilnego internetu korzysta obecnie ok. 1,3 - 1,4 mln Polaków. Z informacji dziennika Rzeczpospolita wynika, że liderem rynku jest Orange z ok. 500 tys. aktywnych mobilnych internautów; Era i Plus mają po ok. 400 - 450 tys. takich klientów.

Wg majowego raportu "Stan sieci mobilnej" opublikowanego przez Opera Software Polacy najczęściej korzystają ze stron takich jak: nasza-klasa.pl, pocket.blueconnect.pl, onet.pl, google.pl, allegro.pl, www.fotka.pl - a więc w większości z najpopularniejszych serwisów w tradycyjnym dostępie do sieci.

Źródło: http://nielsenmobile.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.