Yahoo! bez wyszukiwarki nie straci na wartości

Badania firmy Hitwise Intelligence pokazują, że Yahoo! bez większego ryzyka mogłoby sprzedać swoją wyszukiwarkę Microsoftowi. Przypomnijmy, że gdy Yahoo! odrzuciło propozycję przejęcia całego portalu, Microsoft zaoferował kupno samej wyszukiwarki. Władze Yahoo! oświadczyły wówczas, że jej sprzedaż "spowodowałaby zmniejszenie satysfakcji użytkowników, a Yahoo! miałoby problemy z utrzymaniem obecnej liczby odsłon".

Heather Hopkins, wiceprezes ds. badawczych w Hitwise informuje jednak, że portal nie musiałby obawiać się spadku liczby odsłon. Hopkins stworzyła ranking 20 najpopularniejszych w USA serwisów Yahoo!. Najwięcej osób (aż 37,5%) odwiedza Yahoo Mail, na drugim miejscu plasuje się witryna główna (30,6%), a na trzecim wyszukiwarka (12,1%). Następnie sprawdziła, skąd użytkownicy trafili na poszczególne witryny. Okazało się, że na 14 z 20 badanych stron Yahoo! internauci wchodzą najczęściej dzięki wyszukiwarce Google'a. Trafiają stamtąd nawet na Yahoo Mail i Yahoo.com. Najwięcej, bo aż 49% odwiedzających, przychodzi z Google'a do Yahoo Answers, podczas gdy z wyszukiwarki Yahoo! trafia tam 20% osób.

Hopkins pisze na swoim blogu: "Rozpoczęłam swoją analizę przekonana, że wykaże ona, iż Yahoo! jest więcej warte jako całość niż jako suma poszczególnych części. Teraz sądzę, że niekoniecznie jest to prawda. Czy dla Yahoo! będzie lepiej by pozostało całością, czy też by wydzieliło pewne swoje części? Tego nie wiem. Zauważyłam natomiast, że poszczególne części portalu mają dużą wartość i niekoniecznie muszą ją stracić, jeśli firma pozbędzie się wyszukiwarki".