Agora: chcemy rosnąć szybciej niż rynek

Tomasz Józefacki, od dwóch lat dyrektor Pionu Internet Agory, na konferencji poświęconej strategii internetowej spółki stwierdził, że w ciągu trzech lat struktura jej przychodów ma zmienić się tak, aby co najmniej ponad połowa pochodziła z działalności "niegazetowej". Kluczem do sukcesu w internecie mają być m.in. podwojenie zysków z reklam, skoncentrowanie rozwoju na polu classified (ogłoszenia) oraz zdobycie pozycji lidera w produkcji i dystrybucji formatów TV dedykowanych do działu online.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Wczorajsze (02.07.08) spotkanie prasowe w Boathouse rozpoczął Tomasz Józefacki, dyrektor Pionu Internet Agory. Prelegent w krótkiej prezentacji przedstawił serwisy internetowe należące do AGORA S A, podsumował ostatnie wyniki oglądalności poszczególnych portali spółki oraz wspomniał o planach na przyszłość.

Serwisy Agory - Kliknij aby powiększyćKliknij, aby powiększyćSerwisy Agory - Kliknij aby powiększyć

Gazeta.pl w konfrontacji z Interia.pl, WP.pl oraz...

Dalsza część prezentacji poświęcona była głównie oglądalności najważniejszych serwisów Agory. Na szczególną uwagę zasługuje sytuacja serwisu gazeta.pl, który notuje stały wzrost RU (ponad 6.5 mln w kwietniu 2008).

Gazeta.pl zaczyna odgrywać coraz poważniejszą rolę w kategorii informacje, publicystyka, media (w kwietniu 2008 r. około 3,2 mln RU). Serwis pokonał Interia.pl, z którą rywalizował od końca 2007 r. (wówczas podobna ilość RU, aktualnie Gazeta.pl prowadzi - Interia notuje około 2,6 mln RU). Wiele wskazuje na to, że kolejnym przeciwnikiem Gazeta.pl w tej kategorii będzie Wirtualna Polska (w kwietniu 3,6 mln RU). Warto dodać, że pozycja Onetu w kategorii informacje wydaje się niezagrożona (4,6 mln RU choć tendencja lekko spadkowa).

Informacje, publicystyka, media - Kliknij aby powiększyćKliknij, aby powiększyćInformacje, publicystyka, media - Kliknij aby powiększyć

Tomasz Józefacki: "Nasze doświadczenia pokazują, że nadal można znaleźć wiele nisz rynkowych. Nowe niszowe serwisy Agory to m.in. kotek.pl dla nastolatek, czy kolumber.pl (turystyka)."
Nieco mniej imponująco przedstawiają się wyniki oglądalności związane z kategorią sport. Tutaj gazeta.pl została pokonana przez Interię (w kwietniu 1,1 mln RU gazety względem 1,5 mln RU Interii). Wciąż pozostaje też daleko w tyle za Wirtualną Polską (2,1 mln RU) i Onetem (3 mln RU).

Wykres Agory wzorowany na kwietniowym Megapanelu/Gemiusie:

Sport - Kliknij aby powiększyćKliknij, aby powiększyćSport - Kliknij aby powiększyć

W ostatnim czasie Agora podjęła działania zmierzajęce do poprawy swojej pozycji w tej kategorii - gazeta uruchomiła nowe serwisy sportowe (np. zczuba.tv) oraz specjalne wydanie Euro 2008 na sport.pl czy usługi (ostatnio m.in. Sport Euro Mobile w gazeta.mobi na telefony komórkowe operatorów Orange, Era, Play oraz symulatory lig sportowych na telefony komórkowe).

Widać, że osoby odpowiedzialne za rozwój portalu gazeta.pl bardzo poważnie podchodzą do kategorii praca. Ostatnie działania Agory sprawiły, że gazeta notuje ostatnio większą liczbę RU od swojego największego konkurenta - pracuj.pl (1,6 mln RU gazeta.pl względem 1,4 RU pracuj.pl). Duże znaczenie dla rozwoju tej kategorii ma na pewno umowa podpisana z wydawnictwem IDG (dzięki niej ruszył serwis praca.idg.pl).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.