Internet pomaga w decyzjach konsumenckich
- Bożena Jaskowska,
- 01.07.2008, godz. 07:10
Badania dowodzą, iż klienci podejmują decyzje konsumenckie dwa razy częściej pod wpływem internetu niż telewizji.
Wg badań pt. Digital Influence Index analizujących zachowania konsumenckie przeprowadzonych wśród klientów z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji przekazy internetowe mają dwukrotnie większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych niż telewizja.
We wszystkich trzech krajach internet postrzegany jest jako najbardziej wpływowe medium pomagające podejmować decyzje o zakupie. 44% klientów z Wielkiej Brytanii, 45% z Niemiec oraz 46% respondentów z Francji w procesie podejmowania decyzji konsumenckich polega na treściach czerpanych z internetu. Jest to dwukrotnie większy wpływ od kolejnych mediów - telewizji i aż ośmiokrotnie przewyższający wpływ mediów drukowanych.
Wg badania DII opinie społecznościowe i rankingi produktów pomagają w wyborach prywatnych, a informacje korporacyjne i eksperckie w podejmowaniu ważnych decyzji np. finansowych.
Żródło: http://www.marketingvox.com