Internet pomaga w decyzjach konsumenckich

Badania dowodzą, iż klienci podejmują decyzje konsumenckie dwa razy częściej pod wpływem internetu niż telewizji.

Wg badań pt. Digital Influence Index analizujących zachowania konsumenckie przeprowadzonych wśród klientów z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji przekazy internetowe mają dwukrotnie większy wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych niż telewizja.

We wszystkich trzech krajach internet postrzegany jest jako najbardziej wpływowe medium pomagające podejmować decyzje o zakupie. 44% klientów z Wielkiej Brytanii, 45% z Niemiec oraz 46% respondentów z Francji w procesie podejmowania decyzji konsumenckich polega na treściach czerpanych z internetu. Jest to dwukrotnie większy wpływ od kolejnych mediów - telewizji i aż ośmiokrotnie przewyższający wpływ mediów drukowanych.

Wg badania DII opinie społecznościowe i rankingi produktów pomagają w wyborach prywatnych, a informacje korporacyjne i eksperckie w podejmowaniu ważnych decyzji np. finansowych.

Żródło: http://www.marketingvox.com