Koniec tradycyjnej reklamy telewizyjnej?

Według analityków eMarketera do 2012 r. 25% tradycyjnego telewizyjnego kontentu przesunięte zostanie do innych kanałów przekazu co rodzi konieczność zmiany dotychczasowego modelu tej formy reklamy.

Analitycy eMarketera powołując się na badanie Nielsena (Nielsen Media Research Report, 21.09.2006) dotyczącego czasu poświęcanego na oglądanie telewizji przez Amerykanów podkreślają jego ciągły wzrost (w sezonie 2006/07 było to aż 4 godziny i 34 minuty na dobę - 36 minut dłużej niż rok wcześniej) oraz wskazują na wzrastający udział w przekazywaniu treści telewizyjnych innych kanałów (vod, internet, technologia mobilna). Te nowe możliwości ułatwiające niejako filtrowanie telewizyjnych treści stawiają pod znakiem zapytania przyszłość tradycyjnych 30 sekundowych spotów reklamowych nadawanych np. w przerwie transmisji telewizyjnej.



Prognozy eMarketera mówią, iż przez 4 najbliższe lata liczba użytkowników internetu będzie zbliżała się do liczby widzów telewizyjnych, co z pewnością jest potwierdzeniem faktu, że telewizyjna publiczność, coraz powszechniej korzystać będzie z internetu i technologii video on demand, digital video recorders i usług mobilnych.

Prognozy eMarketera mówią, iż w latach 2007-2012 r. średnia stopa wzrostu (CAGR) wydatków na reklamę internetową w przeliczeniu na użytkownika wyniesie 15,8% CAGR podczas, gdy na wydatki na tradycyjną reklamę telewizyjną zaledwie 5.5% CAGR.



Zagrożenie dla tradycyjnej reklamy telewizyjnej wyczytać można także z innych prognoz. Wg eMarketera w 2012 r. na reklamę w sieci zostanie wydanych ponad 51 miliardów USD (19,2% CAGR), podczas gdy na reklamę telewizyjną ponad 75,4 miliardów USD stanowiących jedynie 2,1 %CAGR.

Przewidujemy, że widzowie telewizyjni będą w przeciągu najbliższych lat oglądać więcej, ale będą do tego wykorzystywać coraz więcej różnorodnych kanałów - podsumowuje prognozy Ben Macklin, senior analyst w eMarketer. Sądzimy również, że do 2012 r. 60% gospodarstw domowych będzie mieć możliwość korzystania z vod, będzie posiadać sprzęt digital video recorder - co umożliwi sprawowanie większej kontroli nad tym co i kiedy chce oglądać i na pewno nie sprzyjać będzie istnieniu reklamy telewizyjnej w obecnej postaci.

Czy to oznacza koniec tradycyjnych reklam telewizyjnych nadawanych w blokach pomiędzy programami? Reklama telewizyjna aby przetrwać musi się zmieniać, ewoluować i coraz bardziej dostosowywać się do nowych, interaktywnych i moblinych form przekazu telewizyjnego kontentu - stwierdza ekspert eMarketera.

Źródło: http://www.emarketer.com/Article.aspx?id=1006375

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.