PMPG nabywa większościowe udziały w Gretix.com

Platforma Mediowa Point Group, właściciel takich tytułów prasowych jak "Machina", "Film" czy "Dlaczego!", nabyła pakiet większościowy udziałów w spółce Gretix, zarządzającej serwisem internetowym o tej samej nazwie. Gretix.com jest pierwszym w portfolio Platformy Mediowej Point Group serwisem transakcyjnym.

Gretix.com jest serwisem internetowym, który za pomocą e-mail oraz SMS przypomina swoim użytkownikom o ważnych dla nich wydarzeniach takich jak urodziny, imieniny, ale także niezapłaconych rachunkach czy kończącym się ubezpieczeniu. Jego model biznesowy opiera się na sprzedaży reklamy kontekstowej, która dociera do użytkownika razem z ustawionym przez niego przypomnieniem. Dodatkowo za pomocą platformy e-commerce w ramach serwisu użytkownicy mogą kupować prezenty oraz dostarczać je pod wskazany adres. Serwis Gretix.com powstał w czerwcu 2006 roku, a obecnie trwają prace nad uruchomieniem wersji międzynarodowej serwisu.

Kliknij, aby powiększyć

Objęcie większościowego pakietu udziałów w spółce to element ekspansji Platformy Mediowej Point Group na rynku nowych mediów i technologii. Spółka, która obecnie największe przychody czerpie z wydawania prasy, jest również coraz bardziej obecna w Internecie, zarówno poprzez strony internetowe wydawanych magazynów, jak i przez autonomiczne serwisy. Zakup Gretix.com jest uzupełnieniem obecności spółki na rynku reklamy internetowej.

Gretix.com jest również pierwszym w portfolio Platformy Mediowej Point Group serwisem transakcyjnym. Dzięki objęciu udziałów w spółce, PMPG wchodzi małymi kroczkami na dynamicznie rosnący rynek e-commerce, który tylko w Polsce w ubiegłym roku wzrósł średnio o 62% w stosunku do 2006 r., osiągając wartość 8,1 mld zł (jak podaje raport "E-commerce 2007" stworzony przez Internet Standard i Sklepy24.pl).

Nabyte przez Point Group udziały stanowią 67% kapitału zakładowego Gretix Sp. z o.o. i odpowiadają 67% głosów na zgromadzeniu wspólników Gretix Sp. z o.o. Źródłem finansowania udziałów są środki własne inwestora. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka pięciokrotnie zwiększyła zysk netto - do kwoty ponad 5 mln zł. Na koniec 2007 roku przychody netto PMPG wyniosły 45,3 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom 5,1 mln zł.

Platformę Mediową Point Group tworzą m.in: Media Point Group (media prasowe i internetowe); BTL Point Group (agencja marketingowa), Mobile Point Group (adMobile - agencja marketingu mobilnego) oraz Online Point Group (agencja usług interaktywnych) jak również Distribution Point Group (departament usług dystrybucyjnych i logistycznych).

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.