Konferencja 'SEM2008. Marketing w wyszukiwarkach' - relacja

Ponad 200 uczestników, 27 prelegentów (ekspertów branży SEM z kraju i z zagranicy), prezentacje prześwietlające marketing w wyszukiwarkach z punktu widzenia dostawców usług, klientów i marketerów oraz użytkowników, najciekawsze case studies, stoiska wraz z gotowymi do konsultacji i współpracy specjalistami grupy roboczej ds. marketingu w wyszukiwarkach z IAB Polska, burzliwe dyskusje konferencyjne i kuluarowe... Tak w skrócie można opisać pierwszą konferencję 'SEM2008. Marketing w wyszukiwarkach', która odbyła się w siedzibie Agory w dniach 27-28 maja.

743 mln złotych - tyle, według badania IAB Polska AdEX 2007 wart jest polski rynek reklamy internetowej w Polsce. Z czego blisko 20% to wydatki na reklamę w wyszukiwarkach!!! Sporo. I ma być ponoć jeszcze więcej...

28 maja zakończyła się kolejna konferencja organizowana przez Internet Standard i IAB Polska pt. "SEM2008 Marketing w wyszukiwarkach", na której zaprezentowano m.in. najnowsze badania IAB dotyczące wydatków na reklamę internetową w Polsce.

Konferencja - adresowana zarówno do specjalistów branży SEM jak i ich potencjalnych klientów - podzielona była na bloki tematyczne, pozwalające na dokładne zapoznnie się tajnikami zarabiania na wyszukiwaniu. Jak i czego szukamy? Za pomocą których narzędzi najefektywniej złapać "szukających" w sieć? Jak planować, przeprowadzać, kontrolować i oceniać dobrą strategię marketingu w wyszukiwarkach? I w końcu jak to robią najlepsi?

Sala konferencja w budynku Agory. Jak widać na załączonym obrazku, SEM to prężny temat i przyciąga wielu zainteresowanych.Kliknij, aby powiększyćSala konferencja w budynku Agory. Jak widać na załączonym obrazku, SEM to prężny temat i przyciąga wielu zainteresowanych.

Zaczęło się... od podstaw

Czego i jak szukamy w wyszukiwarkach? Grzegorz Borowski z Wirtualnej Polski nakreślił zobrazowane danymi liczbowymi dominujące zachowania szukających internatów. Zaledwie 10% zapytań kierowanych do wyszukiwarek to frazy składające się z czterech lub więcej słów, natomiast - co chyba jasne - najwięcej zapytań (45%) to hasła 1-słowowe. Jeśli chodzi o unikalność, to 21% wszystkich unikalnych wyrażeń to również wyrażenia 1-słowowe. A długi ogon faktycznie jest spory - wg danych przytaczanych przez prelegenta, blisko 19% wyrażeń odpowiada za 77% zapytań. Top trendy wyszukiwań 2007 r. na podstawie zapytań kierowanych do wyszukiwarki WP w podziale na wybrane kategorie otwierają: Doda (kategoria: kobiety), Robert Kubica tuż przed Adamem Małyszem (kategoria: mężczyźni), Wielkanoc (w kategorii: wydarzenia, święta), Włatcy móch tuż przed M jak miłość (kategoria: filmy i seriale), Opel wśród marek samochodów, kursy walut (kategoria: finanse), ciąża (kategoria: zdrowie), Orange (telefonia) oraz Zakopane (kategoria: miejscowości).

Planowanie strategii marketingu w wyszukiwarkach to przede wszystkim określenie konkretnego celu podejmowanych działań. Czy ma to być kampania generująca ruch na witrynie i mająca za zadanie zdobycie nowych użytkowników? Czy kampania wizerunkowa, gdzie priorytetem jest kreowanie wizerunku i wzmocnienie marki wśród użytkowników i konkurencji? Czy w końcu celem podejmowanych działań ma być intensyfikacja sprzedaży, zainteresowanie użytkowników produktem lub usługą i nakłonienie ich do zakupu?

Thorsten Faltings, serach operation director GrupMKliknij, aby powiększyćThorsten Faltings, serach operation director GrupM

Kolejnym etapem jest określenie budżetu, a na koniec zdefiniowanie terminu (krótko czy długookresowego). O działaniach, jakie należy podjąć dysponując określonymi zasobami w celu ich optymalnego wykorzystania, opowiadał w pierwszej części konferencji Piotr Ziółkowski z Direct Traffic.

Aktualizacja: 06 czerwca 2008 15:49
Artykuł uzupełniono o zdjęcia z konferencji.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.