Marcowy ranking serwisów tematycznych

Witryny Onet.pl tracą na zasięgu w dwóch kategoriach tematycznych: "Praca" oraz "Motoryzacja". Najpopularniejszy polski serwis pojawia się natomiast w rankingu "Nowe technologie" na 19. miejscu. W Megapanelu debiutuje również Iq-test.pl. Z kategorii "Społeczności" odpada Pino.pl, a serwisy turystyczne Wirtualnej Polski spadaj z 5. na 10. miejsce. Przedstawiamy najnowszy ranking serwisów tematycznych Megapanel PBI/Gemius za trzeci miesiąc tego roku.

Przypominamy, że Internet Standard jedynie publikuje wyniki dostarczane przez PBI/Gemius. O przyporządkowaniu każdego z serwisów do odpowiedniej kategorii tematycznej decyduje Rada Badania PBI.

KATEGORIA INFORMACJE, PUBLICYSTYKA, MEDIA

Pierwsza z omawianych kategorii nie obfituje w spektakularne wzloty i upadki. Oprócz tego, że Tvp.pl spada z 9. na 11. miejsce, a Dziennik.pl (który prawdopodobnie odczuł wpływ kampanii reklamowych) awansuje, nie wiele się tu zmieniło. Do rankingu dołącza witryna BBC, a Wykop.pl utrzymuje 18. pozycję sprzed miesiąca.



KATEGORIA KULTURA I ROZRYWKA

Filmweb.pl traci 1,51% zasięgu i spada oczko niżej, a jego miejsce zajmuje Gazeta.pl ze swoimi serwisami rozrywkowymi. Na wysokich pozycjach w "kategorii kultura i rozrywka" debiutują: Kartkiflash.pl oraz Klamerka.pl. Pierwszy to serwis z animowanymi kartkami flash tworzony przez zespół cartoons.pl, natomiast drugi to zbiór życzeń, cytatów i aforyzmów.



KATEGORIA MOTORYZACJA

Serwisy motoryzacyjne Grupy Gratka awansują na 3. pozycję, jednocześnie zmniejszając nieco zasięg o 0,07%. Jak więc to możliwe, że Grupa Gratka awansuje? Na zasięgu traci Onet.pl i spada z 3. aż na 5. miejsce.

Pierwsze miejsce zajmuje już od dłuższego czasu otoMoto. Grupa Trader (którą w tym miesiącu zainteresowała się Agora) w marcu utrzymuje się na 7. miejscu. Do pierwszej dziesiątki dołączyło V10.pl, które od kilku miesięcy sukcesywnie zwiększa swój zasięg.



KATEGORIA, BIZNES, FINANSE, PRAWO

Jeden z najlepiej rozwijających się na polskim rynku portali - Bankier.pl - w marcu spada z 3. na 4 pozycję. Jego miejsce zajmują serwisy biznesowe WP.pl. Awansuje również Gazeta.pl i Platnosci.pl. Wynik tego ostatniego świadczy o wzroście zaufania Polaków do zawierania transakcji on-line.



KATEGORIA BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI

W tej kategorii swoje pozycję z zeszłego miesiąca tracą Oferty.net oraz Interia.pl - Budownictwo i nieruchomości. Na 10. pozycję wskakuje Grupa e-budownictwo.pl.



KATEGORIA EDUKACJA

Największym zaskoczeniem w tej kategorii jest Iq-test.pl, który debiutuje na bardzo wysokiej 6. pozycji z 4,81% zasięgu. Jest to na szeroką skale reklamowane ostatnio w internecie przedsięwzięcie, które obiecuje zarobki poprzez partycypowanie w systemie dealerskim.

Sciaga.pl spada z 2. na 3. miejsce, a jej dotychczasową pozycję przejmuje Onet.pl. Wysokie awanse zaliczyła Gazeta.pl (z 16. na 13.) oraz Scholaris.pl (z 20. na 17.). Na zasięgu traci słownik internetowy Ling.pl, co może być spowodowane zbyt częstymi awariami serwera, na którym znajduje się serwis.



KATEGORIA SPORT

Z kategorii w końcu wypada budząca spore kontrowersje Gazzetta.it. Na jej miejsce awansuje 90minut.pl - portal piłkarski mający ambicje stworzyć wielkie archiwum polskiego futbolu. Z rankingu odpada również strona PZPN-u.



KATEGORIA STYL ŻYCIA

Na 7. miejsce awansuje Kozaczek.pl, a na 13 spadają Polki.pl. O 0.48% zasięg zwiększyło Gotowanie.wkl.pl i zaliczyło duży skok z 16. na 12. miejsce.



KATEGORIA TURYSTYKA

Duży spadek serwisów turystycznych Wirtualnej Polski w marcu - 0.11% zasięgu mniej i zmiana pozycji z 5. na 10. Wysoko, bo na 6. z 10., awansuje natomiast Grupa Wakacje.pl



KATEGORIA NOWE TECHNOLOGIE

Mimo, że w lutym zajmowała 9. miejsce, z zestawienia wypada Grupa Gadu-Gadu z serwisem Nagłos.pl. Na 19. pojawia się Onet.pl, a z 17. na 14. awansuje Pobieralnia.pl. Z 5. na 6. spada WP nowe technologie.



KATEGORIA PRACA

W tym zestawieniu z 9. na 11. miejsce spada Onet.pl - Praca, tracąc ok. 1% zasięgu. Z 15 na 17 spada Pracanowo.pl



KATEGORIA SPOŁECZNOŚCI

Fotka.pl (tracąc bardzo niewiele na zasięgu) spada z 3. na 4 miejsce. Jej pozycję zajmuje Gazeta.pl - Społeczności. Z rankingu wypada Pino.pl, platforma agregująca wiele stron o zdywersyfikowanym kontencie.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.