Lutowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Nasza-Klasa na szóstym miejscu ze względu na zasięg oraz na pierwszym ze względu na czas i liczbę odsłon. Ceneo.pl liderem wśród porównywarek cen, a Allegro.pl jest drugą najczęściej wyświetlaną witryną. Zapraszamy do zapoznania się z zestawieniem najpopularniejszych polskich witryn pod względem zasięgu, liczby odsłon oraz czasu, a także z rankingiem komunikatorów.

Wbrew zapowiedziom o wyczerpaniu się potencjału Naszej-Klasy.pl, serwis konsekwentnie prze ku górze. W lutym powiększył zasięg o 2%. Należy jednak dodać, że wyraźnie osłabło tempo, z jakim serwis społecznościowy zdobywał zasięg. Porównując obecne zestawienie z wynikami z grudnia, kiedy w przeciągu miesiąca Nasza-Klasa.pl pokonała aż cztery pozycje w rankingu, lutowy wynik nie jest już taki imponujący. Innym serwisem, który zyskał na zasięgu jest YouTube.com (o 8%), które wyprzedziło Gazeta.pl.

Do rankingu dołączyło Ceneo.pl z 17,83% zasięgu. Stawia to serwis na pozycji lidera wśród polskich porównywarek cen. W zestawieniu pojawiła się również Mozilla.org oraz otoMoto.



Na pierwszym miejscu rankingu pod względem liczby odsłon utrzymuje się Nasza-Klasa.pl. Na drugie miejsce wskoczyło Allegro.pl, pokonując Onet.pl. Bardzo udany debiut (bo aż na 8 miejsce) zaliczył Travian.pl z 1 mld odsłon. Travian.pl to gra w przeglądarce, osadzona w czasach starożytnego Rzymu.



Nasza-Klasa.pl zdobywa pozycje lidera wśród witryn, na których polscy internauci spędzają najwięcej czasu. Serwis społecznościowy detronizuje tym samym Google. Z 16 na 18 miejsce spada Wikipedia.org. Również w tym zestawieniu pojawia się Travian.pl, zajmując wysoką ósmą pozycję. Jednocześnie prawie wszystkie witryny tracą na ilości czasu, jaki spędzają na nich użytkownicy. Może to być wynikiem coraz większej różnorodności oferowanej przez Internet oraz dywersyfikacji gustów internautów.



W rankingu komunikatorów bez większych zmian. Pierwsze trzy miejsca od dłuższego czasu zarezerwowane są przez Gadu-Gadu, Skype i Tlen.pl. Komunikator Xfire zamienił się miejscami z ICQ, i teraz zajmuje wyższe o dwa oczka siódme miejsce. Yahoo Messenger stracił w stosunku do stycznia 0,04%.



Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania Net Track Millward Brown SMG/KRC.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.