Marki sektora IT najszybciej zyskują na wartości

Z raportu Brandz wynika, że marka Google jest warta 86,1 mld USD i po raz drugi z rzędu jest najcenniejszą marką na świecie. W porównaniu z zeszłym rokiem jej wartość wzrosła o ok. 30%. Największy wzrost wartości (390%) odnotowała jednak marka BlackBerry.

Analizę wartości stu marek przeprowadziła firma Millward Brown Optimor. Przeanalizowano m.in. dane finansowe poszczególnych firm. Pod kątem znajomości marek przebadano również ponad 650 tys. konsumentów z całego świata.

W pierwszej dziesiątce za Google uplasowały się kolejno General Electric (71,4 mld USD) oraz Microsoft (70,8 mld USD), Coca-Cola (58,2 mld USD), China Mobile (57,2 mld USD), IBM (55,3 mld USD), Apple (55,2 mld USD), McDonald`s (49,5 mld USD), Nokia (43,9 mld USD) oraz Marlboro (37,3 mld USD). Najbardziej spektakularny wzrost wartości odnotowała marka BlackBerry. W zeszłym roku była warta ok. 3,5 mld USD. Obecnie zaś niemal 14 mld USD. Znacznie, bo o 123%, wzrosła również wartość marki Apple.

Zobacz również:

  • Wartość rynku genAI wciąż rośnie

W zestawieniu nie zabrakło również innych znanych firm z branży IT, jednak wartości poszczególnych marek są dość zaskakujące. Przykładowo marka Oracle znalazła się na 26 miejscu (wartość 22,9 mld USD), a zaraz za nią Intel (22 mld USD). Co ciekawe 28 miejsce zajęła marka Porsche (21,71 mld USD), a następne - SAP (21,66 mld USD).

Największe wzrosty odnotowywały marki z sektora IT. Łącznie wartość 28, uwzględnionych w zestawieniu marek z tego segmentu rynku, wzrosła o 187,5 mld USD. Wartość wszystkich stu przeanalizowanych marek przekracza 1,94 bln USD. Dla porównania w 2007 roku było to ok. 1,6 bln USD.

Raport dostępny jest na stronie:

http://www.brandz.com/output/

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200