Yahoo! dla kobiet

Shine to nowy serwis Yahoo!. W przeciwieństwie do innych oferowanych przez internetowego giganta, jest on skierowany do jednej grupy demograficznej - kobiet w wieku 25-54 lat. Zdaniem Yahoo! jest to największa niereprezentowana grupa konsumencka.

Panie w tym wieku mają olbrzymi wpływ na wydatki domowe, są więc bardzo atrakcyjną grupą dla reklamodawców. Ci zresztą naciskali na Yahoo!, by zwiększył swą ofertę i przygotował coś dla dorosłych kobiet. Kobiety pomiędzy 25 a 54 rokiem życia pełnią role matek, żon i córek - dotychczas nie były one dostrzegane przez portale, które nie miały dla nich kompleksowej oferty. Tę mogły znaleźć nastolatki i studentki, ale nie dojrzałe kobiety.

Shine będzie poruszało bardzo różną tematykę, od opieki nad dziećmi i zdrowego trybu życia, poprzez sprawy zawodowe i finansowe, po rozrywkę, modę, seks i miłość.

Treści dla Shine będzie tworzyło nie tylko samo Yahoo!. Portal podpisał już umowy z Hearst Communications (wydawca m.in. Redbooka czy Cosmopolitana) oraz z Rodale Inc., które wydaje magazyny dotyczące sportu i wypoczynku, np. Women's Health. Nowy serwis będzie wyróżniała też jego podobna do bloga forma.