Styczniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Prezentujemy najpopularniejsze polskie witryn ze względu na zasięg, liczbę odsłon i czas oraz ranking komunikatorów. Wszystkie dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius. W tym zestawieniu kilka dość istotnych zmian: awans Interia.pl na czwarte miejsce i wyprzedzenie Allegro.pl w rankingu ze względu na zasięg, Nasza-Klasa.pl na siódmym miejscu z 7,2 mln użytkowników i pierwsza pozycja pod względem liczby odsłon oraz awans O2.pl w rankingu ze względu na czas.

Poza Allegro.pl, wszystkie witryny z pierwszej dziesiątki rankingu zyskały na zasięgu w stosunku do grudnia. Najwięcej o2.pl - 4 pkt proc., Youtube.com - 4,1 pkt proc, oraz oczywiście Nasza-Klasa.pl - 14 pkt proc. Interia.pl zyskała 2,2 pkt proc. zasięgu, a Allegro.pl straciło 1,3 pkt proc - to wystarczyło by krakowski portal po raz pierwszy od kilku miesięcy znalazł się przed Allegro.pl.



Ranking ze względu na liczbę odsłon ma nowego lidera - Nasza.Klasa.pl. Użytkownicy tego serwisu społecznościowego wygenerowali w styczniu ponad 6 mld odsłon, aż o 2 mld więcej niż ma najbliższy rywal - Onet.pl. Warto dodać, że zasięg Nasza-Klasa.pl jest mniejszy od największego polskiego portalu horyzontalnego aż o 18 pkt proc. Wirtualna Polska powróciła na szóste miejsce i znowu jest w tym rankingu wyżej niż Interia.pl.



Pierwsze miejsce rankingu ze względu na czas należy do Google, drugą pozycję zajmuje Nasza-Klasa.pl, w grudniu ten serwis społecznościowy plasował się na trzeciej pozycji. W tym rankingu o2.pl wyprzedziło Interia.pl. O2.pl może się także pochwalić minimalnie dłuższym średnim czasem na użytkownika niż portal Bauera.



Ranking komunikatorów nie przynosi większych niespodzianek. Króluje Gadu-Gadu z ponad 40% zasięgiem, na drugim miejscu Skype, który zyskał w stosunku do grudnia 1,3 pkt proc. zasięgu.



Komunikat Rady Badania Megapanel PBI/Gemius o zmianie metody liczenia zasięgu
Rada Badania Megapanel PBI/Gemius na posiedzeniu 1 marca 2008 podjęła decyzję o wyliczaniu łącznego zasięgu sieci reklamowych dla ich części audytowanych z danych site-centric, które są bardziej wiarygodne i mniej narażone na błędy statystyczne. Zmiana metodyki obowiązuje od wyników za styczeń 2008 r.

Badanie Megapanel PBI/Gemius jest uznanym standardem oglądalności witryn i aplikacji w Polsce. Badanie opiera się na unikalnej na skalę światową metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric (wyniki badania gemiusTraffic monitorującego ruch na witrynach internetowych). Do grudnia 2007 łączny zasięg witryn audytowanych, wchodzących w skład sieci reklamowych, wyliczany był na podstawie danych panelowych, od wyników za styczeń jest liczony z audytu site-centric, na podstawie algorytmu real users (RU).

Drobiazgowe analizy, możliwe dzięki zaawansowanej technologii, pokazały, że łączny zasięg wielu witryn liczony według danych panelowych jest zawyżany w porównaniu do twardych danych z pomiaru site-centric. Dla grudnia 2007 r. testy wykazały różnice w wysokości od 2 do 15 punktów procentowych. Mając na uwadze rzetelność metodologiczną, Rada Badania Megapanel PBI/Gemius, sprawująca nadzór nad poprawnością pomiaru, podjęła decyzję o zmianie metody liczenia.


Patrz także:

Grudniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.