YouTube da marketerom lepsze statystyki

YouTube niebawem dostarczy marketerom więcej danych na temat oglądalności zamieszczanych przez nich w serwisie klipów wideo. Statystyki mają pomóc w zwiększeniu efektywności działań marketingowych.

- W II i III kwartale br., w serwisie ma się pojawić więcej precyzyjnych wskaźników dotyczących oglądalności, m. in. dane dotyczące sposobów użytkowania klipów YouTube w zewnętrznych serwisach - zapowiada Brian Cusack, dyrektor sprzedaży w YouTube.

-YouTube ma gigantyczne ilości danych, jednak nadal brak narzędzi do raportowania tego, co się z tymi danymi dzieje - mówił Cusak na konferencji eRetailer Summit w Miami.

YouTube pracuje również nad stworzeniem mechanizmów, które będą potrafiły grupować zawartość dla jednej z 20 wersji językowych i oddzielać treści atrakcyjne dla użytkowników na całym świecie, od klipów, które mogą być interesujące tylko lokalnie.

Jak wiadomo YouTube używane jest intensywnie przez marketerów, jednak Cusack przyznał, że w tym istniejącym od 3 lat serwisie, profesjonalne rozwiązania reklamowe zostały wprowadzone dopiero w III kwartale ubiegłego roku i firma nadal uczy się jak wykorzystać potencjał marketingowy serwisu.

YouTube nie wyświetla reklam przy klipach wideo zamieszczanych przez użytkowników, ponieważ obawia się o potencjalne naruszenie praw autorskich i brak kontroli nad zawartością tych materiałów. Reklamy pojawiają się wyłącznie przed "profesjonalnymi" klipami dostarczanymi przez ponad 1500 komercyjnych partnerów jak NBA, CBS czy Universal Music.

Cusack uważa, że w platformie reklamowej YouTube leży ogromny potencjał, jednak należy go umiejętnie wykorzystać. -To nie mogę być przetworzone reklamy TV - mówił Cusack, wskazując na to, że charakterystyka serwisu jest zupełnie inna niż stacji TV i zwykłe adaptacje reklam TV nie są efektywne. -Niech użytkownik wie, że porozumiewasz się z nim poprzez YouTube - apelował do marketerów Cusack.

Cusack przedstawił też kilka statystyk dotyczących YouTube. Każdego dnia do serwisu wgrywane jest kilkaset tysięcy klipów, ogląda je kilka milionów osób. Miesięcznie serwis odwiedza 68,5 mln unikalnych użytkowników, którzy spędzają w nim średnio 54 minuty miesięcznie.

Na podstawie tekstu: YouTube to improve usage metrics for marketers, Juan Carlos Perez, IDG News Service (Miami Bureau)

Aktualizacja: 27 marca 2008 10:17

YouTube udostępniło wczoraj szczegółowe statystyki dla osób publikujących filmy. Więcej: http://googleblog.blogspot.com/2008/03/insight-into-youtube-videos.html