45% dynamika wzrostu reklamy online w IV kwartale

W IV kwartale 2007 r. przychody reklamowe netto polskich mediów wzrosły o 17,8% w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku i wyniosły 2,2 mld zł, informuje CR Media Consulting w najnowszym raporcie Ad.media. Największe tempo wzrostu odnotowała reklama internetowa, przychody z jej tytułu były w IV kwartale o 45% wyższe niż rok wcześniej.

Według analityków CR Media Consulting wydatki na reklamę online (bez reklamy w wyszukiwarkach) wyniosły w 2007 r. 331 mln zł. Rynek reklamy online w ciągu ostatnich 5 lat powiększył się aż 10-krotnie. "Dzięki tak szybkiemu rozwojowi internet szybko zwiększa swój udział w wydatkach reklamowych ogółem - w roku 2007 wyniósł on już blisko 5%, a w perspektywie kolejnych 3-4 lat internet wyprzedzać będą jedynie telewizja i prasa", czytamy w informacji rozysłanej przez CR Media Consulting.

Przychody reklamowe wszystkich mediów wyniosły w ubiegłym roku 6,757 mld zł. Jak prognozuje CR Media Consulting w 2008 r. mają one wynieść ok. 7,5 mld zł, a w 2009 r. 8,13 mld zł.